Föryngring

Timeout från Skogsforum.

92 inlägg 30587 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

anersimyra  
#441097 Det är en absolut nödvändighet att skogsforum kraftfullt agerar mot stollar både på höger och vänsterkanten. De tar annars över lika effektivt som en välmående energiskog.. :mrgreen:

Arevo
Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

isteskog  
#441100 Jag tycker att den mesta av debatten här på Skogsforum är bra, visst kan det bli lite gliringar ibland, men en rå men hjärtlig stämning är ingen fara i allmänhet. Personangrepp är en annan sak. Känns som pratet här är som i verkliga livet: högt i tak. :smile: Och är man medlem i en blogg så får man rätta sig efter bloggarens spelregler. Gillar man inte dessa så kan man endera protestera (gjorde jag när Niking fick sluta med sina länknyheter med kort presentation) eller får man lämna forumet. Jag är med på både Skogsbloggen (SNF) och Herman Sundkvist blogg (Skogsstyrelsen) och upplever att där är det ändå högre i tak ...... På både gott och ont :???:
Tycker iaf att det är bra att Hlb för fram sitt ställningstagande och önskar honom snart tillbaka :smile:

Högt i tak ...... Skogsforum :smile:

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Fredrik Reuter  
#441105 Hej,
Det är många bra svar i denna tråd, tack ska ni ha.

Smågnabbet kommer få vara kvar, precis som vanligt, men eskalerar det så går vi in modererar eller styr upp, precis som vanligt.
I grund och botten har detta att göra med vårt Stopp för diskussion om invandring vars beslut togs för snart fyra år sedan. Det var ett viktigt policybeslut med störst bäring på en sak - Vi ska kunna diskutera skogsfrågor i en stark gemenskap med god ton på Skogsforum!

Det eskalerade då för snart fyra år sedan och efter beslutet blev det bättre. Men nu den senaste tiden har detta blossat upp igen och då sätter vi ner foten, detta då eftersom vi har ett fyra år gammalt beslut på att vi inte ska ha dessa diskussioner och med vetskapen av om hur det var då, innan beslutet.

Jag vill inte att ni ska se det som ett försvar men jag vill ändå framhålla att vi har en skapligt liberal hållning till moderering på skogsforum. Det finns många ställen på nätet som är mångt värre. Ett exempel är Reddit där man i vissa grupper inte får stava fel i rubriken, då tas inlägget bort. Det finns forum som har stenhård hållning och bannlyser vitt och brett efter eget tycke med mera med mera.

Jag håller mig ajour på andra ställen för att ha koll, allt för att finstämma driften på Skogsforum. Jag vill att ni ska veta att vi försöker driva denna sajt på bästa sätt som möjligtvis går, för medlemmarna, för skogen och för att vi ska kunna skapa nya kontakter och lära av varandra. Det är så enkelt faktiskt.

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

PPA  
#441112 Nu brukar jag mest snabbt kolla de aktiva trådarna om det inte skulle va så att begäret att läsa om någon kul maskin, projekt osv infinner sig och resulterar i en djupare granskning av trådnamn.

Men kan inte säga att jag märkt av vad som nämns i denna tråd (kan förståss vara lyckligt ignorant, läsa fel trådar osv) men det gör mig undrande var detta funnits. Är det mest på forums sidan eller blogg sidan av Sfo kan tillägga att jag inte kollar in diverse bloggar något vidare.

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Fredrik Reuter  
#441117 Hej,
Det gäller några enstaka trådar på forumet.

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

traktorz  
#441129
anersimyra skrev:Det är en absolut nödvändighet att skogsforum kraftfullt agerar mot stollar både på höger och vänsterkanten. De tar annars över lika effektivt som en välmående energiskog.. :mrgreen:

- Troll kallas de, och göds av anonymiteten på forumen.

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Dagu  
#441143 Mitt stöd till forumet och till moderatorerna!

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

Svinninge  
#441146 Det verkar som att trådskaparen har lite svårt för det här med "timeout" för hen har varit inloggad ett par gånger efter trådstarten 13:47 idag.

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

isteskog  
#441148 Ganska ointressant info, Svinninge .... :roll:

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

Seb macahan  
#441155 @hlb. Nu ska inte en pojkspoling som jag "lära" en vis man som du men. Det finns massor av tillfällen i livet då delar av kakan har bitter eftersmak men ser man till helheten så är det naggande gott ändå. Jag hoppas du värderar om och försöker se på det hela lite mindre allvarligt. Jag tycker det är synd att vi ska dra sånt här. Det är det som är det fina med sfo. Man har liksom bara fått energi här.
Hoppas du kommer på bättre tankar särskilt nu när vi har ett nytt år med nyheter. Hälsningar Sebmacahan

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

jannee  
#441161 Ni får absolut inte glömma de 3 livsviktiga F, utan dessa f är snart forumet heldött :mrgreen:
F - vad står nu dessa för :?:









Förnya
Förändra
Förbättra

Gäller att ha en fingertoppskänsla för vilket som är bäst vid varje enstaka tillfälle. :grin:

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

tallen100  
#441170 Jo gränsen mellan förbättra och försämra är hårfin och inte lätt att avgöra alla gånger :geek:

Användarvisningsbild

Re: Timeout från Skogsforum.

anersimyra  
#441190 Jag antar att du syftar på frågorna som modererats Tallen.. :???: för att avgöra vilket som är bäst i dessa fall kan man ju besöka något forum där frågan " är fri, " den upplevelsen är en surealistisk upplevelse av episka mått, där den ene är enfaldigare än den andre. Folk förvandlas till något som liknar obstinata dagisbarn som träter om vilket godis som är bäst eller sämst. Jag brukar beskriva för min sambo hur härligt befriat SF är från dessa imbecilla yttringar från höger till vänster.. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

tallen100  
#441196 Jag syftade på forumet och saker i allmänhet, en del går alldeles för långt och då ser jag inte modereringen som något konstigt. Däremot tyckte jag det var en aning knepigt att hinowa blev bannlyst och att hans tråd om trådar i karantän blev låst illa kvickt, men jag kan ha missat nått "var inte med själv" just då.
Sen har vi det här med länkandet det var säkert tänkt som en förbättring, men slutade som en försämring eftersom Niking slutade lägga in nyheter :cry:

Jag är hyfsat neutral, men tycker att man ska kunna diskutera Sverige i stort både vad gäller miljö, sjukvård, och samhället i övrigt och acceptera sina olika syner och inte bli galen över att någon påtalar brister, men det är såklart lätt att det spårar ur åt något håll om det blir politik prat.
Senast redigerad av tallen100 mån 27 feb 2017, 15:31, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Timeout från Skogsforum.

tallen100  
#441209 Men nu har iaf alla fått lätta sina hjärtan, så nu går vi vidare :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).