..
Verkstan
Videocollage på egentillverkad skogskran
sön 26 feb 2017, 15:30#440996Hehe, tja.. Tänk om han kör kran bredvid en modellflygklubb, då får nog kranen ett minst sagt intressant rörelsemönster

sön 26 feb 2017, 15:36#440998Tja, med tanke på maskindirektivet och andra CE-krav så kan det kanske bli lite byråkrati med detta.
Tekniskt ser jag inga problem med det, det är stabila radioförbindelser i dagens RC-radio. Tiden med färgmärkta kristaller är över!
Tekniskt ser jag inga problem med det, det är stabila radioförbindelser i dagens RC-radio. Tiden med färgmärkta kristaller är över!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
Re: Videocollage på egentillverkad skogskran
sön 26 feb 2017, 15:43#441002Kan va så men de kan väl va olika frekvensband som är tillåtna för olika saker även om de är säkert i övrigt
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
sön 26 feb 2017, 17:23#441039Ja, jag skulle klassa dagens RC system som ganska säkra.
De använder ISM-bandet runt 2,4GHz och PCM teknik med frekvenshoppning. Sändare och mottagare "binds" ihop en gång och får då gemensamma nycklar för kodning/avkodning av sändningar på olika frekvenser inom bandet.
De använder ISM-bandet runt 2,4GHz och PCM teknik med frekvenshoppning. Sändare och mottagare "binds" ihop en gång och får då gemensamma nycklar för kodning/avkodning av sändningar på olika frekvenser inom bandet.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).