#440029Jo! Men det är finskt påbygge. Med betydligt bredare och klumpigare basmaskin. Svenskarna byggde om hytten oxå! Skogssälskapet är klistrad på maskinen som kör i våra trakter här i finland.
#440104Enligt mina erfarenheter då jag anlitar och känner han som äger maskinen så skulle jag säga det är den mest optimala skördaren far att klara allt från första till sista gallring. Har ni andra olikare synpunkter på detta?
Mannfolk skrev:Enligt mina erfarenheter då jag anlitar och känner han som äger maskinen så skulle jag säga det är den mest optimala skördaren far att klara allt från första till sista gallring. Har ni andra olikare synpunkter på detta?
Baserat på vad?
MVH Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!" -Mark Twain
#440144Smal beståndsgående 2,2m lång stark kran (8,7m) och aggregat som klarar närmare 40cm. Man klarar av att göra 37-40m mellan skotarspåren. Så speciellt i första gallringen är det ju väldigt lite körvägar. Stor rymlig hytt med stora glasytor och bekväm stol med valmet spakar.
Mannfolk skrev:Smal beståndsgående 2,2m lång stark kran (8,7m) och aggregat som klarar närmare 40cm. Man klarar av att göra 37-40m mellan skotarspåren. Så speciellt i första gallringen är det ju väldigt lite körvägar. Stor rymlig hytt med stora glasytor och bekväm stol med valmet spakar.
OK, den är så pass smal - jag blev lurad av bilden och trodde den var bredare.
MVH Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!" -Mark Twain
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).