Socialt (mer om oss)

Trött på att all skit ska hända mig!

95 inlägg 21865 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438766 532 kvistar i taket plus de som är gömda under lampan! :shock:

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

halvproffs  
#438773 Det är tungt när det mesta går emot en, men var säker; Det finns ljus längre bort i tunneln. Hoppas du ser det så snart som möjligt!

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

isteskog  
#438780 Har själv haft perioder då jag varken kunnat hugga (ryggen) eller träna orientering/löpning. Rehab och styrketräning har hjälp till slut. Kommer fortfarande stunder när det onda omöjliggör arbete och träning, men tänker att det kanske är naturligt efter 30 år med hårt jobb och mycket träning .... man är ju 55+ hur som helst.
Hoppas det går bra framledes Tändemåla :smile:

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

mooos73  
#438787 Även om det är tungt just nu försök hitta ngt litet varje dag du blir glad för eller kan känna tacksamhet för. Är själv på väg ur en utmattning och isf att fokusera på det sjuka försöker jag hitta ngt litet att vara glad för varje dag. Det kan vara en god middag, vacker himmel eller att valpen gjort ett framsteg.
Så fort tankarna far iväg på stressande eller negativa saker försöker jag istället tänka på glada minnen eller saker jag vill göra.
Utmattning kan vara knepigt att klara själv så mitt råd är att söka hjälp. Har dock förstått att den hjälpen ser väldigt olika ut beroende på vart i landet man bor och vilken läkare man har tur eller otur att träffa!
Om du orkar ta dig ut (isf att räkna kvistar i taket) sätt dig i solen och öva på att stanna upp och vara här och nu. Granska omgivningen, hur ser molnen ut, hör du några fåglar. Ta en kaffekopp och känn värmen i koppen, hur doftar det och hur smakar det? Alla vet hur kaffe smakar men genom att vara här och nu kan man uppleva smaker, dofter och andra intryck annorlunda. Denna metod är en viktig del i att återhämta sig. Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

sundelius  
#438798 Lider med dig Tåndemåla :sad:
När varken psyke eller fysik riktigt vill vara med är det tungt.
Det kroppsliga löser sig men tror att du ska göra som mooos säger och ta hjälp med den andra biten, om du inte redan gjort det.
Hoppas att se dig på Elmia pigg och kry så du kan fortsätta ge mig goda råd :smile:

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438799 [quote="mooos73"]Även om det är tungt just nu försök hitta ngt litet varje dag du blir glad för eller kan känna tacksamhet för. Är själv på väg ur en utmattning och isf att fokusera på det sjuka försöker jag hitta ngt litet att vara glad för varje dag. Det kan vara en god middag, vacker himmel eller att valpen gjort ett framsteg.
Så fort tankarna far iväg på stressande eller negativa saker försöker jag istället tänka på glada minnen eller saker jag vill göra.
Utmattning kan vara knepigt att klara själv så mitt råd är att söka hjälp. Har dock förstått att den hjälpen ser väldigt olika ut beroende på vart i landet man bor och vilken läkare man har tur eller otur att träffa!
Om du orkar ta dig ut (isf att räkna kvistar i taket) sätt dig i solen och öva på att stanna upp och vara här och nu. Granska omgivningen, hur ser molnen ut, hör du några fåglar. Ta en kaffekopp och känn värmen i koppen, hur doftar det och hur smakar det? Alla vet hur kaffe smakar men genom att vara här och nu kan man uppleva smaker, dofter och andra intryck annorlunda. Denna metod är en viktig del i att återhämta sig. Lycka till![/
Jag var på god väg att klara utmattningen men det som var bästa rehab kan jag inte göra så länge knäet är instabilt. Jag är under rehab via Previa och hoppas på fortsatt hjälp. Dock måste jag gå om hela biten med Previa igen då det är ny skada. Jag fick till och med krypa till korset nu och ta smärtstillande vilket jag nästan aldrig gör. :x

   TS
Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

mooos73  
#438806 Jag förstår men vad jag menar är att när du nu är i den situation du är och blir väldigt begränsad så försök som sagt tidigare att komma ur sängen och hitta små ljusglimtar i vardagen så att spiralen inte fortsätter nedåt.
Sedan kommer du säker som du själv är inne på behöva extern hjälp också.

Bara mina små tips på vägen....

Mvh

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

totte  
#438821 Ja fy f-n vilket elände. Hoppas det bättrar sig framöver. Det är helt rätt att gnälla, det är en mänsklig rättighet att få göra det.

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

ananders  
#438834
Tåndemåla skrev:532 kvistar i taket plus de som är gömda under lampan! :shock:


Det påminner mig om alla skolavslutningar och gudstjänster hemma i kyrkan där man i tristessen räknade spikarna i taket. :???:

Tråkigt att hela tiden åka på bakslag på bakslag. Hoppas att du hittar vägen ut och att skriva om det här är ett bra sätt att ventilera det hela, talar av egen erfarenhet. Det finns många omtänksamma och peppande människor här.

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Vardon  
#438933 Det mest är ju redan sagt, men jag hoppas att din rehab går väl ut, att du får och ser glädjeämnen i annat. Om inte annat fortsätta glädja oss på skogsforum med bra inlägg med mycket kunskap bakom.

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439119 Nu har man kommit ner till Småland via tre timmar på akuten.
Dommen löd inte helt av korsband vad de gissade men svullnaden gjorde att de inte viste säkert. :sad: Efter åtta timmar i bilen hade fot och knä blivit dubbelt upp och ömt att vidröra. Nu är det dränerat och en månads sjukskrivning på det så får vi se. :-BD
Ha det folkens!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Erre  
#439123 Skriv av dig så ofta du kan.
Så får vi alla hjälpas åt att peppa, heja och diskutera med dig! :YMHUG:

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

totte  
#439143 Ha det själv Tåndemåla. Håller med Erre, gnäll här när du behöver, den här tråden är gnälltålig :lol: !

Användarvisningsbild

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Seb macahan  
#439187 Bara lugn Tåndemåla. Jag ska ladda upp lite incidenter under 2016 så du inte ska känna att det bara sig som livet lever djävel med. Jag fick en släng av sleven jag med. Förvisso ingen ohälsa i den meningen men ändå. Tråkigt för dig. Men nu kan det bara bli bättre tänk så

Avatar Fallback

Re: Trött på att all skit ska hända mig!

Umea  
#439191 Krya på dig !

Önskar dig och de dina allt Gott.

Hälsningar från Umeå

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).