stegmaster skrev:Her er et bilde på hvordan jeg bruker det nå
Her får du også et inntrykk av hvor stor løftehøyden måtte vært hvis armen skulle vært lenger( og 50cm fra eller til utgjør ikke den store forskjellen)
Og som du ser så hviler motholdet mot stikke så ikke hele belastningen er på skuffesylinderen, og sikten blir også meget bra.
Men det ideelle hadde selvsagt vært og ha en støttefot av og til, men er det for ujevnt terreng så ordner jeg litt med skuffa før hogging, så blir det bedre både under hogging og når virket skal frem med traktor og vogn.
Tar alltid med skuffa på en engenprodusert lett pallgaffel som kan hektes på skjæret for hånd, slik at en får med seg både skuffe og aggregat.
Etter det jeg kan huske tror jeg att jeg har kjørt av det ene beltet en gang på 3 år(ved terrengkjøring) , så det er ikke det store problemet.
Takk igjen, vet ikke hva som skjedde, våre poster krysset hverandre og mitt siste innleg gikk føyken
Ja jeg skjønner poenget ditt. Men du kan altså ikke gjøre arm og stikke mer kompakt under transport siden du har valgt å la opphengsbommen for aggregatet hvile under stikka, ville kanskje ikke blitt plass til aggr under hovedbommen heller om man prøver? (altså slik graveskuffa kan gjemmes under transport)
Ja jeg slo til på maskinen ganske fort, turte ikke å prute så mye
De skal opp her i januar for å hente en skadet bil på Finnsnes, så da tar de med maskinen for en rimelig pris. Flaks
Vi høres,
Rolfo
Valmet 365S, 5 tonns vogn med Farma 3.8D kran, Norma 3 tonn hydr vinsj montert foran på traktoren, Piko vedmaskin