ATV och UTV i skogen

Variatorkit, vad ska man tänka på?

21 inlägg 20982 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Variatorkit, vad ska man tänka på?

Qkeeper  
#363094 Någon nämnvärd ökning på förbrukningen skulle jag väl inte påstå. Tycker den vart törstig hela tiden :wink: Ja det är absolut inga problem blir att man kör mer snö på högväxeln än tidigare så det går fint. Det är mest vid vägåkning i högre hastigheter jag tänker på.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Variatorkit, vad ska man tänka på?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425222 Shimsade min AC700 igår. Blev en väldigt markant skillnad mot före. Har ju stora tunga däck på med kedjor så jag har tappat en hel del på lågen. Allt det och mer därtill fick jag tillbaka. Nu går det att krypköra riktigt bra. Har inte iofs inte hunnit prova med lastad vagn än men det lovar gott! [emoji2]

Användarvisningsbild

Re: Variatorkit, vad ska man tänka på?

Canned Ham  
#438170 Jag har haft variatorkit på flera maskiner i min ägo och Sport Utility tycker jag är mest allround (vilket EPI påpekar) och ger bra egenskaper. lite högre tillslagsvarv men inte som "Mudder" kittet jag provade, okörbart! Tillslag på typ 2500-3000 rpm, Suzuki & Yamaha vet jag fungerar fint att shimsa för att få en lägre lågväxel vilket är bra, men fjädrar och vikter är kanon om man börjar ladda på tunga däck.

Användarvisningsbild

Re: Variatorkit, vad ska man tänka på?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#438208 Det där är intressant! Ska nog beställa nästa fyrhjuling med variatorkit. Shimsningen på min Arctic gjorde påtaglig skillnad! Nu har jag en riktig kryplåg när jag har banden på, vilket är perfekt med tung vagn efter.

Avatar Fallback

Re: Variatorkit, vad ska man tänka på?

barbarossa  
#727010 [quote][/quote]
Senast redigerad av barbarossa sön 19 sep 2021, 05:59, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Variatorkit, vad ska man tänka på?

barbarossa  
#728097 Räcker bra med shims brickor till yamaha 💪 1.5mm 20*32mm på yamaha kostar ca 5kr st på väl sorterad
Butik.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).