lör 13 dec 2008, 01:24#43788Det ser ut til å være en kanon maskin( til en svært bra pris)
Jeg har også s40 halvaut, hutigfeste, og det fungerer bra, så derfor slipper man med en tur ut av maskinen ved skuffebytte, og det er mer en bra nok for oss private. Når det gjelder jibb`en til aggregatet så funderte jeg på det samme som på bilde, men det er et lite problem med dette på så små maskiner.
stegmaster`n med rotator og lenk blir minst 200cm, så lager du armen ut til aggregatet for lang blir det problemer med løftekraft/stabiletet samt og få nok løftehøyde( når aggregatet er nærme maskinene), og lager du den kortere så blir den støttefoten veldig lang (på min hadde støttefoten blitt nesten 150cm), så derfor kuttet jeg ut denne, men jeg ser poenget med å ha en støttefot ved kjøring i terrrenget.
Men skal du ha en støttefot på ca 150cm så må den være ganske solid da den blir såpass lang og dermed mye mer vekt.
Den vil også ta en del av sikten fremover(se bare på videoen med Yanmar med bjm 350 et annet sted i denne tråden)
Jeg hadde også en annen pantent i starten med en forlenger direkte på skuffa, men det ble for tungt , samt at aggregatet gikk i bakken før skuffen:- her er et bilde på min første "patent"
Men du finner sikkert en bedre løsning en min, da jeg prøvde meg frem til hva som funket for meg.
Problemer er jo til for å løses!!!
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc