Före och efter jobbet

Den sista juni så blir alla 1- och 5-kronor ogiltiga.

21 inlägg 7794 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Den sista juni så blir alla 1- och 5-kronor ogiltiga.

Hema  
#432970
hinowa skrev:Jag sålde en traktor och kom till banken med en ICA kasse,varifrån har du fått dessa pengar? Sålt en traktor :surp:
Hur kan du påvisa det! Ja inte begärde jag ett kvitto av köparen sa jag ,men jag skrev ett kvitto till köparen!
Det var bara att åka hem med påsen!
Jävla Banker!

Ägarbeviset, men traktorn kanske inte finns längre med i registret? Gjorde jag när en sålde en bil o fick 102.000:- i kontanter, bara lämnade fram ägarbeviset (som jag skulle skicka in) så tog de en kopia. Det är tamig tusan skamligt att banker inte tar emot kontanter.. Bytte från Swedbank till JHandelsbanken, delvis just pga. den anledningen. Annars har Länsförsäkringar gratis kontanthantering via Forex om jag inte är felinformerad, men de lyser kansek med sin frånvaro i flera orter..

Elmia
Avatar Fallback

Re: Den sista juni så blir alla 1- och 5-kronor ogiltiga.

axwell  
#432979
Hema skrev:JHandelsbanken, delvis just pga. den anledningen. Annars har Länsförsäkringar gratis kontanthantering via Forex om jag inte är felinformerad, men de lyser kansek med sin frånvaro i flera orter..

Just därför jag har öppnat ett Forexkonto, mina Handelsbankkontor hanterar inte kontanter.
Avgiftsfritt bankomatkort på köpet.

Avatar Fallback

Re: Den sista juni så blir alla 1- och 5-kronor ogiltiga.

Hema  
#432981
axwell skrev:
Hema skrev:JHandelsbanken, delvis just pga. den anledningen. Annars har Länsförsäkringar gratis kontanthantering via Forex om jag inte är felinformerad, men de lyser kansek med sin frånvaro i flera orter..

Just därför jag har öppnat ett Forexkonto, mina Handelsbankkontor hanterar inte kontanter.
Avgiftsfritt bankomatkort på köpet.

Det var dåligt, klaga!

Avatar Fallback

Re: Den sista juni så blir alla 1- och 5-kronor ogiltiga.

axwell  
#433008
Hema skrev:Det var dåligt, klaga!

Det var det första jag gjorde, utan att få gehör.

Tillgångarna på Handelsbanken är numera minimala, det enda språk dom förstår.
Synd att inte fler "talar" till sina banker, att tala med hjälper ju inte. 😡

Avatar Fallback

Re: Den sista juni så blir alla 1- och 5-kronor ogiltiga.

svenssons  
#433156
1687943595.jpeg

Användarvisningsbild

Re: Den sista juni så blir alla 1- och 5-kronor ogiltiga.

vetinte  
#433173 Gör nått. Där finns möjligheter om man vågar.
http://blueshift.nu/kontantuppropet-201 ... parkering/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).