Skogsnyheter

Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

8 inlägg 3068 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

Torbjörn Johnsen  
#432092 Länsstyrelsen i Norrbotten söker en naturvårdshandläggare. För balansens skull vore det ju bra om någon "vettig skogsmänniska" sökte en sådan här tjänst så jag tipsar här på forumet:

Arbetsuppgifter:
att stödja fältchefen och de medarbetare som arbetar med förvaltning av skyddade områden såsom: ärendehandläggning planering av naturtypsskötsel ansvar för planerings- och uppföljningsverktyget "SkötselDos". medverka vid informationsarbeten upphandling enl. LOU ansvara och medverka i olika projekt inom ramen för förvaltningen samverka med andra enheter inom länsstyrelsen representera länsstyrelsen i kontakten med andra myndigheter. Stationeringsort är Jokkmokk.

Kvalifikationer
Vi söker dig som: har en för arbetsuppgifterna relevant utbildning och erfarenhet med skoglig inriktning har erfarenhet av rapportering i databaser och arbete med Gis och lägesbundna data har god förmåga att formulera dig på svenska i tal o skrift vårdat enkelt och begripligt har initiativkraft och är bra på att jobba i team har körkort för personbil


Annonsen hittar ni här:
http://www.karriarinorr.se/jobb/7875100



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

bgl  
#432102 Vi får för allas bästa hoppas att Lst lyckas rekrytera en person som har bättre "förmåga att formulera sig på svenska i skrift" än den klåpare som skrivit kvalifikationsspecen med 58 ord i en mening utan ett enda komma! ( Det här blev bara knappt 40 ord men ändå svårläst)

Användarvisningsbild

Re: Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432117 Denne någon borde vara aktiv i diverse äganderättsvänliga organisationer på sin fritid. För kan andra naturvårdshandläggare typ Sebastian Kirppu vara aktiva i skydda skogen och dylikt, så måste det ju vara lika ok att som handläggare vara aktiv i organisationer som kraftigt vill stärka markägarnas rättigheter på sin egen mark.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

Bosse1  
#432187 Här är en "Idolbild" ,lurigt med den idiologin..

http://malung.vansterpartiet.se/files/2 ... astian.jpg

Avatar Fallback

Re: Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

Hugin  
#432192
bgl skrev:Vi får för allas bästa hoppas att Lst lyckas rekrytera en person som har bättre "förmåga att formulera sig på svenska i skrift" än den klåpare som skrivit kvalifikationsspecen med 58 ord i en mening utan ett enda komma! ( Det här blev bara knappt 40 ord men ändå svårläst)

Gillar din kommentar om hantering av språket! Annonsen (utan kommatecken mm.), ger en desperat bild av att här söks (omedvetet?) en lågutbildad och icketänkande person, utan andra kvalifikationer än att vara det som allmänt och odefinierat benämns "PK" och samhällstillvänd, utifrån ett nyurbant perspektiv.
Språkhanteringen och utformningen av annonsen i övrigt visar en allvarligt farlig bild av hur myndigheter infiltrerats (antagligen omedvetet) av inkompetens och ensidighet!

Allt detta leder till frågan: Har myndighetssverige tappat sin kompass, gällande sina respektive uppdrag?

Användarvisningsbild

Re: Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432197
Torbjörn Johnsen skrev:Länsstyrelsen i Norrbotten söker en naturvårdshandläggare. För balansens skull vore det ju bra om någon "vettig skogsmänniska" sökte en sådan här tjänst så jag tipsar här på forumet:

Arbetsuppgifter:
att stödja fältchefen och de medarbetare som arbetar med förvaltning av skyddade områden såsom: ärendehandläggning planering av naturtypsskötsel ansvar för planerings- och uppföljningsverktyget "SkötselDos". medverka vid informationsarbeten upphandling enl. LOU ansvara och medverka i olika projekt inom ramen för förvaltningen samverka med andra enheter inom länsstyrelsen representera länsstyrelsen i kontakten med andra myndigheter. Stationeringsort är Jokkmokk.

Kvalifikationer
Vi söker dig som: har en för arbetsuppgifterna relevant utbildning och erfarenhet med skoglig inriktning har erfarenhet av rapportering i databaser och arbete med Gis och lägesbundna data har god förmåga att formulera dig på svenska i tal o skrift vårdat enkelt och begripligt har initiativkraft och är bra på att jobba i team har körkort för personbil


Annonsen hittar ni här:
http://www.karriarinorr.se/jobb/7875100


Jag tror att det är intressanta jobb, de söker ju även folk som ska ha hand om rovdjursfrågor, jag skulle helt klart kunna tänka mig att jobba med sånt men arbetsmiljön är nog inte mycket att hänga i granen. Vilket beslut man än tar så blir man hotad till livet av folk, iallafall i rovdjursfrågan. Det är nåt som är ordentligt fel i samhället när det har gått så långt...
Trist när speciellt rovdjursfrågan är nåt som jag skulle vilja engagera mig i, men det är inte värt det.

Användarvisningsbild

Re: Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

Peteflamingstar  
#432209 Håller med Palms, skulle kunna vara intressant att jobba med, i mitt fall, planering av skogliga åtgärder i t.ex reservat åt Lst. Har man jobbat i andra änden ser man bristerna i deras praktiska planering, behövs helt klart skogsmänniskor på den myndigheten.

Avatar Fallback

Re: Någon som vill bli naturvårdshandläggare?

hinowa  
#432212 Ja man kan ju undra :surp:
Varför det inte finns folk som som kan sina saker i praktiken inom många myndigheter.Men det är nog svårt att rekrytera folk som kan sina saker,
misstänker att dom snabbt ledsnar på sina arbetskamrater och allt tyckande samt sega beslut,långbänkar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).