Skogsekonomi

Digital skogsägare

5 inlägg 6275 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Digital skogsägare

Jolly  
#431530 Hej.
Vet inte om detta blir rätt kategori, men i alla fall, är det någon som använder tjänsten digital skogsägare från lrf konsult? Vad är i så fall bra eller dåligt?



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare

Fredrik Reuter  
#431542 Hej,
Helt rätt kategori.
Det verkar vara lite tunt med användare av Digital Skogsägare. Jag hoppas denna tråd ev kan väcka någon kund som kan berätta mer, vi har en gammal tråd om tjänsten också, kolla in Bokföring för skogsägare i mobilen

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare

HasseP  
#431555 Jag använder mig av LRF digital skogsägare.
Blev skogsägare i november 2016 och tänkte att jag behöver lite hjälp och stöd, så här i början. Egentligen är det en väldigt avskalad version av fortknox. Ganska enkelt att använda även för en novis som jag. Eftersom årsbokslut och deklaration ingår, så tycker jag inte att 399:- per månad är så dyrt. Ett par saker som jag tycker är bra, är att man kan skicka frågor till sin kontakt på LRF via tjänsten och att man bara behöver spara orginalkvitton i tre år när man lagt in dem digitalt.

/Hans

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare

Jolly  
#431586 Nej jag tyckte priset lätt hyfsat i och med att deklaration och bokslut ingår. Vet du om man har tillgång till sin bokföring även om man Säger upp abbet eller hur funkar det?

   TS
Avatar Fallback

Re: Digital skogsägare

alias  
#431588
Jolly skrev:Nej jag tyckte priset lätt hyfsat i och med att deklaration och bokslut ingår. Vet du om man har tillgång till sin bokföring även om man Säger upp abbet eller hur funkar det?


Regleras säkert i avtalet - skulle förvåna mig om man inte ägde rätten till bokföringen då det är lag på att spara den och årsbokslutet (tror det står på blanketten för det förenklade årsbokslutet att denna skall sparas i 7 år tillsammans med bokföringen). Tror nästa alla bokföringsprogram och bokföringsbyråer använder något som kallas SIE4-filer för att överföra information idag.

MVH
Alias

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).