Servicebyggnader

Fjärr-brandvarnare i servicebyggnader.

2 inlägg 2734 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fjärr-brandvarnare i servicebyggnader.

Jole  
#430261 Hej.

Jag går i tankar om att sätta in brandvarnare i vår ladugård som utöver loge och loft fullt med diverse bråte inrymmer dubbelgarage, verkstad, tillfällig vedbod och nybyggd snickarverkstad med ytterligare 70m2 förråd och hobbyrum.
Även om byggnaden bara ligger 30 meter från boningshuset skulle det kännas tryggare om det pep inne i huset om det började brinna i ladugården.
Så nu till min fråga, har någon här något liknande och vilket system är att rekommendera?



   TS
Avatar Fallback

Re: Fjärr-brandvarnare i servicebyggnader.

Valfridsson  
#430307 Vi har sånnahär men bara inom samma hus dock ganska stora hus men några lägenheter och flera våningar och det har funkat hittills. Enligt hemsidan ska dom ju klara 80m men det brukar ju kunna variera med tanke på väggar osv men för 299kr kan det ju vara värt att prova. Annars tror jag det ska finnas brandvarnare som typ skickar sms eller ringer upp en telefon men har inte riktigt koll på dom och det torde vara betydligt dyrare.
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hush ... re-442055/

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).