sön 01 jan 2017, 17:03#427707Hej
Har problem med att kvistknivarna går ur när jag ska köra valsarna och börja kvista!
Nått någon känner igen?
Kan det bara fel på datorn md22?
Det står på datorn att det är program 960 kan det vara det som är fel?
Tacksam för alla idéer
Med vänlig hälsning, Jörgen
Skördare
Valmet 886 942 aggregat vmm1000 problem!!!
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
sön 01 jan 2017, 17:16#427710Det kan mycket väl vara så att det är där problemet sitter.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
sön 01 jan 2017, 17:55#427714Tack för svar!
Vet du någon som har en dator eller om det går att byta program?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Vet du någon som har en dator eller om det går att byta program?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
sön 01 jan 2017, 18:08#427715Har dålig koll på dessa äldre valmet. Men jag tycker det borde gå att få i annat program. Har du bytt dator nu eller har den varit så sen du köpte den?
sön 01 jan 2017, 18:09#427716Öppnar dom fullt eller är det som att knivarna inte orkar hålla upp stammen bara. Kan isf vara nått tryck som är fel.
sön 01 jan 2017, 18:34#427720Aggregatet och datorn är monterad nu så har aldrig fungerat riktigt.
Knivarna har bra tryck när jag kör dom manuellt eller när jag griper tag i trädet för kapning men öppnar sig sakta så fort jag börjar köra valsarna.
Känns som ett dataproblem men vet inte säkert.
Knivarna har bra tryck när jag kör dom manuellt eller när jag griper tag i trädet för kapning men öppnar sig sakta så fort jag börjar köra valsarna.
Känns som ett dataproblem men vet inte säkert.
TS
mån 13 feb 2017, 19:39#437803Hej!
Hur går det har du hittat felet?
Jag har själv fått samma problem på mitt 942 aggregat knivarna öppnar sig när jag matar fram men bara när maskinen är riktigt varm och på grova stammar. Har en Dasa 380 c så jag tror inte det beror på datorn.
Hur går det har du hittat felet?
Jag har själv fått samma problem på mitt 942 aggregat knivarna öppnar sig när jag matar fram men bara när maskinen är riktigt varm och på grova stammar. Har en Dasa 380 c så jag tror inte det beror på datorn.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).