Skördare

Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

28 inlägg 13586 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35442 Näe,fast de hade den trasig bortplockad redan på fredagen. Men fick inte den nya förrän tisdag. Den enda motorn som fanns låg i Jönköping.
Sen är det ju en hel del jobb med att göra ren ledningar osv. så de inte blir nå "skrot" kvar i systemet.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35444 okej! .. men det är ju ett väldans bestyr med ett hjulmotorhaveri på en basmaskin oavsett vilket märke man kör ju :lol: .. vågar man fråga om det var fram eller bak på 560n ..jag gissar på bak :wink:

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Knegarn  
#42727 När får du 590´n thunborg?

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Thunborg  
#42728
Knegarn skrev:När får du 590´n thunborg?


Skulle ha fått den v.50 (nästa vecka) ,men den är framflyttad till v.3 pågrund av strul av Eco-Log.Den började plockas ihop i måndags den 1 dec, Är bjuden till Söderhamn på måndag den 8 dec . Får inte glömma kameran :lol:
Senast redigerad av Thunborg ons 03 dec 2008, 19:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Knegarn  
#42729
Thunborg skrev:
Knegarn skrev:När får du 590´n thunborg?


Skulle ha fått den v.50 (nästa vecka) ,men den är framflyttad till v.3 pågrund av strul av Eco-Log.
ok, är du nervös över att börja köra med eco- log eller har du erfarnhet av dom? logmaxet kan du ju säkert utan och innan

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Thunborg  
#42731
Knegarn skrev:
Thunborg skrev:
Knegarn skrev:När får du 590´n thunborg?


Skulle ha fått den v.50 (nästa vecka) ,men den är framflyttad till v.3 pågrund av strul av Eco-Log.
ok, är du nervös över att börja köra med eco- log eller har du erfarnhet av dom? logmaxet kan du ju säkert utan och innan

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Thunborg  
#42733 Har ingen erfarenhet av pendelarmar men det ska väl gå att lära sig.Nervös vet jag ej men nyfiken och förväntansfull.Alltid roligt med nytt.

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Knegarn  
#42734
Thunborg skrev:Har ingen erfarenhet av pendelarmar men det ska väl gå att lära sig.Nervös vet jag ej men nyfiken och förväntansfull.Alltid roligt med nytt.
Jag tror du blir nöjd med att följa med kran, jag tycker det fungerar bra iaf! pendelarmar kan ju inte va annat än bra vad jag förstår :)
Ska du flytta över ditt 7000?
Vad använder dom för styrprogram/apteringsdator?
Jag har aldrig tittat in i en ecolog, sett en på ca 3 meters håll har jag iaf.

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Thunborg  
#42738
Knegarn skrev:
Thunborg skrev:Har ingen erfarenhet av pendelarmar men det ska väl gå att lära sig.Nervös vet jag ej men nyfiken och förväntansfull.Alltid roligt med nytt.
Jag tror du blir nöjd med att följa med kran, jag tycker det fungerar bra iaf! pendelarmar kan ju inte va annat än bra vad jag förstår :)
Ska du flytta över ditt 7000?
Vad använder dom för styrprogram/apteringsdator?
Jag har aldrig tittat in i en ecolog, sett en på ca 3 meters håll har jag iaf.


Köpte 590´n utan agg pågrund av att det bara är ett år gamalt, det kommer att byggas om så det funkar med Dasa 4 . Kan ju inte vara sån skillnad gemfört med valmeten du har ( kran på sidan och agg framför sig hela tiden) Jag har iof knappt tittat in i en valmet skördare, undantaget en provkörning av 941 an när den kom (säkert 5 år sen )

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42771 Hörde nåt rykte att de hade orderstock fram till årskiftet. Sen hade de slut på beställningar. Enligt samma rykte skulle det bli 4 man kvar på monteringen.

Avatar Fallback

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#42950
Engstrand skrev:Hörde nåt rykte att de hade orderstock fram till årskiftet. Sen hade de slut på beställningar. Enligt samma rykte skulle det bli 4 man kvar på monteringen.


hehe! vänta bara ..tills detta når timberjack / john deere ... då pratar man inte om 4 man ... du kanske känner några som köpt en "grön" och skrivit på en helt sjuk ränta kanske ...för 3 - 6 månader sen 🧠

Användarvisningsbild

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43137 Vad jag förstår så skall väl JD fabriken stå runt jul/nyår. Så det är väl märkbart hos de flesta märkena nu med finanskrisen.

Avatar Fallback

Re: Hur illa är det med Logmax & Ecolog efter rocans kk ?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#43198
Engstrand skrev:Vad jag förstår så skall väl JD fabriken stå runt jul/nyår. Så det är väl märkbart hos de flesta märkena nu med finanskrisen.


ja detta är inte bra , men man får hoppas att det blir bra snurr då det tar fart igen ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).