Skogsnyheter

Bo Lindevall - Korvtaktiken

64 inlägg 13762 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425319 http://www.skogsaktuellt.se/artikel/523 ... tiken.html

Nu kommer jävla onödig utfyllnad p.g.a skogsforums nya hittepåregler!
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

hinowa  
#425329 Ja som i filmen Mjölkpallen av Lars Mohlin.
Som gubben sa,snart skär dom ballarna av oss med!
Och gubbarna med korvlådorna på magen slet dom av dom!

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Gräsmark  
#425333 "skogsforums nya hittepåregler"? Fattar inte riktigt.

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Fredrik Reuter  
#425339 Hej,
En förklaring kan vara på sin plats. Jag gjorde en uppdatering igår som bl a innebär att nya trådar måste innehålla minst 100 tecken. Detta är ett ganska milt krav i forumvärlden men hårdare än vi hade innan. Jag och Torbjörn tog beslut om detta för att vi tycker att en tråd fötrjänar ett bra förstainlägg.

Vi och säkert många andra vill veta vad alla ni tycker om en fråga, om ett ämne eller om ety påstående. Därav denna ändring. Svar är oförändrat (2 tecken).

Så, till Niking, du får mer än gärna skriva din åsikt lr tankar. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425341 Fredrik! Länkarna talar för sig själva, annars är det sällan någon idé att länka till dem, anser jag! :wink: Men jag vore förstås glad om jag slapp idiotisk utfyllnad i fortsättningen...
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

80-90  
#425344 Detta va inget bra !!!

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Avslutat-03  
#425345 Bra ändring. Diskussionsforum mer intressant än nyhetsförmedling. De som är här läser väl skoglig fackpress ändå.

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

isteskog  
#425347 Håller med Niking! Man läser väl det man vill och hoppar över om man inte tycker det är intressant!
Fredrik och Torbjörn .... Låt det vara som det var .... var inte in och peta för mycket i vad som vi vill länka till.
Bara onödigt om ni ska försöka styra hur vi vill skriva, censurera påhopp och annat som inte tillhör Skogsforum, men låt bli att styra oss ..... 😡

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

tallen100  
#425357 Håller med Niking och iste!
Folk här borde lära sej att man inte måste läsa trådar man inte är intresserad av eller retar sej på, det skulle spara mycket onödigt gnäll och därmed minska bördan för moderatorer. En rubrik säger vad tråden handlar om, mer behövs ej, blir bara onödig utfyllnad.

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425364 Fast å andra sidan, kan ju vara rätt kul att en länk är kopplad till en inledande kommentar från länkaren? Det gör ju att tråden blir lite mer än en, länk.
Men ett måste är kanske att ta i, en kategori för trådar med enbart länkar kanske är en modell framåt?

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425367 Problemet med en sådan trådkategori är ju att det blir en sådan salig blandning av olika ämnen. Bättre då att försöka sätta de enstaka trådarna i rätt kategori från början, tycker jag.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#425401 Om man nu skapar upp en tråd så har man väl varit och läst artikel som det länkas till?
Hur svårt är det att då kopiera in lite av texten i trådstarten.
Det öppnar upp för vidare diskussion.

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

markus1978  
#425403 Håller med Niking.Länkning till artikar är en stor del av skogsforum för mig.

Misstänker att vissa länkningar försvinner pga det inte är världens roligare att skriva på mobiltelefon.

Men det finns säkert något syfte jag inte begriper...

Användarvisningsbild

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

Fredrik Reuter  
#425405 Hej,
Här kommer ytterligare förklaring från min sida:

Grundproblemet är skapat av mig själv. För er som varit med ett tag så kommer ni säkert ihåg att när vi körde 3:an av skogsforum så var det en del som svor långa ramsor över att det var tvunget att vara X antal tecken i en ny tråd eller i ett svar. Värdet styrde både nya trådar och nya inlägg i trådar vilket inte är optimalt. Jag gjorde då om detta till en lösning där det krävdes X antal ord för trådstart och minimalt med tecken för ett svar. Men jag stötte på problem och fick följdfel, bl a att det gick att skicka tomma svar och att omröstningar under vissa omständigheter inte funkade alls.
Så då fick det bli en quick-fix, jag satte tre tecken rakt över. Tyvärr mot alla standarder och praxis på webben, men det funkade. Nu har vi vant oss och när jag kom i kapp och kodade om detta så blir det reaktioner (vilka jag förstår).

Förutom det jag skrivit ovan om att man stimulerar till diskussion genom att skriva vad man anser, gillar, ogillar osv så har vi alltså inte följt praxis på webben. Nu talar jag inte om sociala medier utan innehåll som publiceras på forum, nyhetssajter, osv osv.
Där byggs hela systemet upp på bl a: Titel, beskrivning, brödtext, länkar, ibland utdrag osv.

Obs att detta enbart gäller vid uppstart av en ny tråd. När en ny tråd skapas, skapas också en ny sida med en unik länk som förväntas innehålla vissa delar. Med bara titel och länk så blir det inte så.

Så, jag får ta på mig detta, jag skulle kanske aldrig ändrat i första läget, men jag gjorde det av den ideologi jag anammat ända sedan starten 2005 - lyssna och ge gehör för vad medlemmarna tycker (så också denna gång).

Hur känner ni när ni läst ovan? Skriv gärna några rader så får vi dela ur denna tråd senare, det kan ha blivit årets trådkapning... :grin:

Avatar Fallback

Re: Bo Lindevall - Korvtaktiken

isteskog  
#425406 Jag tycker det var bra som det var! Man klickar ju på trådrubriken, är det inte intressant så fortsätter man. Kan inte se att förändringen ger något mer för tråden. I regel är det ju länken som är det intressanta, inte några ord i samband med länkningen ( finns förvisso undantag). Det är ju sen man läst länken kommentarerna kommer, inte av förorden till länken ..... Så tycker jag iaf .... :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).