Motorsåg och handhållet

jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olja?

8 inlägg 3944 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olja?

Hepo  
#418675 Hej har fått hem en jonsered 435 motorsåg nu i dag som jag inte har provat än och det står veg olja på den, jag kör mineral måste man byta något i oljepumpen eller går det bra ändå.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olj

Astrix1  
#418676 Nej du men kolla att den smörjer kan vara ihop beckad av vegoljan

Användarvisningsbild

Re: jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olj

totte  
#418693 Stämmer, inga åtgärder för pumpen- Om den inte vill olja, häll i diesel i oljetanken och kör, det brukar kunna blåsa ur kanalerna från hoptorkad vegolja.

Avatar Fallback

Re: jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olj

Hepo  
#422865 Hej har fått i gång den fick byta svärd fästet då det var slitet för när jag släppte sågen för bromstest så aktiverades inte bromsen men nu funkar det har även blåst i olja slangen och kört med diesel så nu får den olja. trodde först att jag skulle behöva riva isär alt igen med alla dessa stag och leder.
Så nu blir det nytt 8 kugg drev och 1.3 xcut kedja. Den verkar som den bara ska varva 10000 medan hva 238 12-13000.

   TS
Avatar Fallback

Re: jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olj

jannee  
#422868 Toppvarvet kanske inte så högt men vridet desto bättre :smile:
Den sågen var outstanding när den var ny, en riktig proffssåg (slitet ut 2 st :grin: ).

Användarvisningsbild

Re: jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olj

totte  
#422891 Rätt, den skall ha 8-kuggsdrev så blir kedjehastigheten rätt och den orkar just för att den har bra moment.

Avatar Fallback

Re: jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olj

jannee  
#423243 Kan du Totte säga hur gammal en 435 är med nr 5360662. :?:
Har en sådan liggande som verkar hel men ska provstarta den efter en rengörning

Användarvisningsbild

Re: jonsered 435 olika olje pumpar för veg eller mineral olj

totte  
#423345 Tyvärr inte från serienumret som vad jag vill minnas fortfarande då bara var ett löpnummer. Men enligt Mike Acres site gjordes den mellan '85 o '89. http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/e ... enDocument

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).