Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 761358 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Gydija  
#421172
Niking skrev:
uffejohan skrev:Niklas verkar vara en man av rätta virket, Västgöte måhända?? Har han möjligen något bra tips för en smålänning att klämma ut sista resterna ur kaviartuben???

En sådan här manik!
DSC_0254.JPG

/Niklas

Haha, schysst pryl!

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421229
Kälke

Köpte en äldre skoterkälke som behövde lite tlc, nu har jag satt stötdämpare på den
och spikade dit ett flak med frontvägg och en löstagbar låda med ryggstöd.
Lattjo att spika dit brädor som är producerade hemma.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Trollet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421383 o hyvlat eller.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#421409 Jo de är ohyvlade, dels för att jag inte haft råd med en rejäl hyvel och för att jag tror det passar bättre
alternativt för att jag hade lite bråttom, var ut idag med den ikväll och passagerarna var helnöjda.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

molnia  
#422081 Gjorde klart parkeringsembalaget eller vad man nu ska kalla det...?
Första gången vi har snöbladet parkerat innomhus men inte kopplat på traktorn då det tar stort utrymme när det är vridet. Nu ryms det brevid traktorn.
Skulle bli ännu tacksammare om man hade nytt betonggolv i hela lokalen också.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

svenssons  
#422110 Smart! Det kopierar jag![SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#422112 Skulle varit ref. till diskmedelsflaskbygget men länkningen försvann?

Ytterligare ett knep är att när man är klar med disken på kvällen. Skruva av korken på den nya(här måste man vara förutseende med att köpt en ny diskmedelsflaska under dagen) och den nästan tomma flaskan med diskmedel. Balansera den nästan tomma flaskan uppochned över den fulla flaska(lutad mot diskställ och väggen brukar räcka). När du kommer ner på morgonen därpå har det sista ur den nästan tomma flaska runnit över i den nya flaskan(om man nu lyckats med balanserandet.)

Funkar även med pumptvål:-).

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

åberg  
#422510
Slurfi skrev:Jo de är ohyvlade, dels för att jag inte haft råd med en rejäl hyvel och för att jag tror det passar bättre
alternativt för att jag hade lite bråttom, var ut idag med den ikväll och passagerarna var helnöjda.

Det är bra med ohyvlat där så inte passageraren halkar för lätt. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#434848 Dagens bygge ble noe så enkelt,men likevel viktig som en kaffekoppholder til valmeten,en bit avløpsrør(75mm) og litt lim så ble det 100%

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Blivande snickare  
#434856 Inte rädd för skvalp med locklös mugg?

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Førland  
#434904 nei den er som regel tom når koppen står i holderen :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#436792
I eftermiddagsljus
Skylt med LED


Hyr ut ett hus till turister, vissa har oerhört svårt att hitta och en tydlig skylt har
efterfrågats. Nu svängde jag ihop en med LED-slinga från CO för 149:-
Fåse hur svårt det är att hitta nu då.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Sågomanen  
#436800 Värst uppges Boråsknallen vara, den frågar efter att ha fått svar på att det köstar nåt - och vad kostar det i så fall för mig? :grin:

Man slänger kaviartuben och schampoflaskan eller vad det nu handlar om när den är slut. Måste man uppfinna saker så innebär det egentligen att produkten är tillräckligt slut för att kastas istället för att lägga ned tid och pengar för att uppfinna/tillverka/köpa något :shock:

Jämför med "Superspararna" som gick på tv för något år sedan när de lyfter fram och ringlar fram några droppar bensin till ur pumpslangen på macken :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

sundelius  
#436830
Førland skrev:Dagens bygge ble noe så enkelt,men likevel viktig som en kaffekoppholder til valmeten,en bit avløpsrør(75mm) og litt lim så ble det 100%

Den ide´n snor jag om det är ok :?:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

sundelius  
#438025 Har länge varit trött på bakfall i duschen.
I helgen blev det nya klinkerplattor och idag var jag hemma och vabbade med pojken och då blev det fogat.
Nu fattas bara lite mjukfog sen ska jag slippa att sitta i badkaret och plaska :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).