#415841Det är kanske dyrt med internatstudier, eller var det kanske hemundervisning? Nåja, det kanske skulle heta studiestöd och inte arvode eller lön de dagar som våra förtroendevalda studerar? Ersättningsnivåerna skiljer sig ju en aning känns det som...
Re: Bucht går på engelskakurser för en kvarts miljon kronor #415849
#415909Säkert en hämd från ett gäng rika kommunister att rota i detta. Han gav ju Riberdahl foten Kan man bara svenska blir man lätt kvar bland Ville Valle och Viktor...
Re: Bucht går på engelskakurser för en kvarts miljon kronor #415916
#415916Bucht är dålig på engelska enligt vad jag kan förstå, han är ju gammal dansbandsmusiker och när han ännu var kommunalråd i Happis kom han till Vittangi på nåt Tornedals-seminarium och där skulle han såklart riva av Oh Carol, en gammal slagdänga av Neil Sedaka och det var en blandning av skämskudde och glada skratt när man hörde den inte så perfekta engelskan i det annorlunda sammanhanget. Nå, han är ju en entertainer inte språkexpert så det var egentligen bara på skoj och ingen närvarande kunde nog matcha hans uttal, och absolut inte sångrösten. Jag förstod då att han var ministermaterial för han kändes som en kompis direkt och förde sig mkt väl trots att jag är på den frihetliga sidan. En hyvens kille som gått ner sig i sosseträsket tyvärr.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).