Det vore kul om första sidan på skogsbruksplanen såg ut ungefär såhär...
Jo, även om kanske skogsproduktion inte är det som lämpar sig bäst så vore det lite kaxigt att kunna ha en fastighetskarta över eget markinnehavet omfattande 10-11 miljoner ha fördelat på 5 eller 6 skiften. Det känns som helt OK arrondering
Nu har jag förstått att det är torrt och magert och eländigt i vissa delar av Australien, men de i artikeln angivna siffrorna på antal boskap i förhållande till arealen, och siffrorna över antal boskap till slakt per år i förhållande till totala antalet boskap tyckte jag lät lågt.
MVH Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!" -Mark Twain
Re: Australisk jättefarm såld för 2,4 miljarder kr #412265
#412265Mager betesmark är nog bara förnamnet, dessutom är stora delar rena rama öknen. "Tror" att Mangan får problem att få några plantor till att växa
Re: Australisk jättefarm såld för 2,4 miljarder kr #412272
Kräver stickskyddade huggarkläder vid manuell gallring!
Till Mangans stora glädje så lär väl inte viltskadorna bli så stora på dylika plantor - med tanke på lokaliseringen så kan vi nog räkna bort älg som skadegörare helt
Finns det skogsförsäkring i Australien som täcker viltskador från kängurur?
MVH Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!" -Mark Twain
Re: Australisk jättefarm såld för 2,4 miljarder kr #412488
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).