Skogsmiljö och Trädlära

Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

9 inlägg 4238 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

Torbjörn Johnsen  
#411894 I morgon är en stor dag för många av oss som bor i södra landshalvan. Då börjar nämligen årets älgjakt. Det är nog många som packat ryggsäcken och förberett inför morgondagen. Många som kanske rest en bit för att vara med på "hemfastigheten" eller hos jaktkompisar. Älgjakten är viktig ur många aspekter. Både socialt och upplevelsemässigt men det är också viktigt för att hålla älgstammen på en acceptabel nivå. Inte minst för att minska betesskadorna på skog.

Det skulle vara trevligt att få lite bilder och kommentarer från er som jagar nu under veckan. Bara att ladda upp här i tråden!



   TS
Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

Robertberg  
#411902 Största behållningen för mig som inte jagar är att tjabba med kollegorna som jagar. Förra året höll vi nog på i en månad innan, "Nää du C, nu är det så mycket att göra så du kan nog få MAX måndagen ledigt.."
Stackarn hade begärt om Mån - ons, de enda tre dagarna ledigt på hela året :lol:
Och det fick han också :)

Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

jannee  
#411904 Jagar INTE, MEN idag har jag röjt upp 2 skottgator + fällt 2 halvstora aspar under ett dj**la regnande (ca 20 mm).
M.a.o. har jag i alla fall gjort vad jag kunnat för att det ska bli en lyckad jakt :grin:

Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

rikard_e  
#411906
jannee skrev:Jagar INTE, MEN idag har jag röjt upp 2 skottgator + fällt 2 halvstora aspar under ett dj**la regnande (ca 20 mm).
M.a.o. har jag i alla fall gjort vad jag kunnat för att det ska bli en lyckad jakt :grin:

Du menar olyckad jakt nu va? :grin:

Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

tallen100  
#411909 Älgarna kommer nog tillbaka, om en vecka eller så :wink: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411912 Japppp, nu laddar vi....
I morgon så kommer historierna och kanske lite bilder.
Skitjakt på er allihopa!

Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

Skogstinsen  
#411930 Mera varg åt folket! Snart är det slut på älgjakten i värmland. En era går åt historien. Nej skämtåsido....det skulle skjutas mera varg!

Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

Rolfnilsson400  
#411936 http://www.smalanningen.se/article/algg ... d-brollop/

Avatar Fallback

Re: Snart smäller det - Älgjakten 2016 i södra Sverige!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#411941
Skogstinsen skrev:Mera varg åt folket! Snart är det slut på älgjakten i värmland. En era går åt historien. Nej skämtåsido....det skulle skjutas mera varg!

Jag tar gärna emot några vargar. Här äts allt upp av älg o rådjur.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).