Gallring

Gallringsdagarna 2017

600 inlägg 182925 visningar 48 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gallringsdagarna 2017

Torbjörn Johnsen  
#409168 Ja, va sjutton! Det är väl inget att tveka om. Vi kör Gallringsdagarna igen nästa år. Närmare bestämt 29-30 september, en vecka senare än i år för att pricka in älgjaktsuppehållet för er som börjat jaga redan i september.

Viktig info om Gallringsdagarna 2017 skrev:Det kommer in frågor löpande om inträdesbiljetter. Har du inte fått din biljett så kan du enkelt ladda ner och skriva ut den via denna länk.

Behöver du vägbeskrivning så kan du använda vår interaktiva karta på Google, där finns också hela slinga med inkl alla utställare.

Från och med torsdag kväll finns fysiska vägskyltar som visar dig till Gallringsdagarna, detta från väg 50 och 66. Parkeringsvakter finns i anslutning till parkeringsområdena från och med fredag morgon. Följ deras anvisningar noga!

Vill du bo på campingen som är i direkt anslutning till Gallringsdagarna så måste du ringa eller SMS:a Henrik (JanO på Skogsforum) och tala om detta. Henriks mobilnummer ser du genom att klicka nedan (du måste vara inloggad).


Som du ser på kartan ovan så är gallringsområdet delvis byggt som en slinga. På grund av terräng så blir det allra bäst om alla håller vänster där slinga börjar. Då får man mest nedförsbacke, det blir bra mycket jobbigare annars.

Varmt välkommen!




Edit:
Om ni hoppar ner till Torbjörn Johnsen - Gallringsdagarna 2017 så hittar ni uppdaterad information om Gallringsdagarna 2017 som kommer att hållas i Ludvika kommun, vid sjönn Rämen nära Grangärde.


Senast redigerad av Torbjörn Johnsen mån 07 aug 2017, 09:34, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Robertberg  
#409171 Jag är snabb och bokar redan nu en sovplats i Sebs husvagn 8)

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409176 Bra Torbjörn och Fredrik!
Malwa vill vara med nästa år. Vi är väldigt nöjda med ert upplägg och ser redan framemot nästa höst.
Mvh
Magnus Wallin
Malwa Forest AB

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Bison  
#409177 Kommer :)

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Erre  
#409178 Snyggt!!!! :-BD :-BD

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

halvproffs  
#409187 Om det så bara är lite gnutta liv i gubben så kommer jag :-BD Är besviken på mig själv att jag inte åkte ner men jag kände att jag inte orkade riktigt. Korsnäs eller Bergviks marker ligger nog närmast tillhands här. Ställwr gärna upp om ni behöver hjälp.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409190 Ösa Historiska förening planerar Ösa nostalgidagarna 29-30 sept 2017 i Alfta.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

skogsjan695xl  
#409193 Då allt körde ihop sig med jobb och barnpassning så uteblev gallringsdagarna iår för mig.
Men nästa år är ett måste att åka iväg.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Skördarnisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409200 Sveaskog har gott om mark norr om Örebro med

Användarvisningsbild

Re: Sv: Gallringsdagarna 2017

Seb macahan  
#409218
Robertberg skrev:Jag är snabb och bokar redan nu en sovplats i Sebs husvagn 8)


Det var som attan. Undrar om Jens skog bokar sovplats utanför min vagn då också? Det är garanterat många som blir glada av detta snabba besked Torbjörn. Många eftersökte mer av detta koncept på väg ut från gallringsdagarna 2016.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409262 Nu har vi sett en sen 1:a gallring. Något som vore intressant att titta närmare på vore också maskinval i 2:a-gallring. För hur funkar småmaskiner + motorsåg där?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

rikard_e  
#409263 Det här var bättre än elmia!

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

JensSkoog  
#409267
Robertberg skrev:Jag är snabb och bokar redan nu en sovplats i Sebs husvagn 8)

Och jag bokar utanför den och liter på at ni inte trampar på mig
eller värre när ni måste ta en sväng ut för att pinka :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Kse  
#409268 Ja vi jagar ju älg en vecka in i oktober men det ska nog gå att ordna ändå.
Jag får väl ta med en Norrlandsvagn med extrasäng så inte JensSkoog behöver få dagg i skägget. :grin:
Annars så ser jag ju fram emot Slutavverkningsdagarna 2018. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409274 Skulle vilja slå ett slag för röjningsdagar. Ett högaktuellt ämne här i Gudrunland. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).