ATV och UTV i skogen

Fått problem CF moto 625 terralander?

21 inlägg 23488 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fått problem CF moto 625 terralander?

markalyckan  
#408712 Kan vara en toppackning, det har fyllt cylindern med vatten så där är inte plats att gå runt. Jag kan inte motorn helt så detta är bara ett tips.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Fått problem CF moto 625 terralander?

tallen100  
#408716 Enklast att kolla om den ev är stum är att plocka ur stift, slå av tändningen och dra i snöret.

Avatar Fallback

Re: Fått problem CF moto 625 terralander?

tallen100  
#408719
alias skrev:
Ska bredvilligt medge att jag inte är så värst insatt i konstruktionerna på automatlådor och variatortransmissioner.

Tänkte bara att eftersom de ATV jag har kört har haft motorbroms så borde det finnas ett samband (kanske dock kräver visst lägsta varvtal för att transmissionen skall greppa in).

MVH
Alias

Du måste över tomgång för att variatorn eller lådan ska slå till, såvida allt är som det ska.
Men å andra sidan så kan fjädern i en variator gå av och då får du drift hela tiden...

Användarvisningsbild

Re: Fått problem CF moto 625 terralander?

Aayden  
#408902 Vit skum i oljan brukar tyvärr tyda på vatten i oljan, kör man då ett tag med det så kan dom skära.
Hände en vän till mig efter ett dopp i ett surhål, den skar på vägen tillbaka

Användarvisningsbild

Re: Fått problem CF moto 625 terralander?

Rådare  
#409140 Hej igen! Har väntat lite med att skriva svar då jag hade hoppats ge egen lösning när jag nu lämnat in den på verkstad. Men...det verkar var mycket för dem att göra, så de har inte ens börjat titta på den:(.

Nåväl, provade att rycka i startsnöret ytterligare gånger. Men tro mig den sitter helt stumt. Och lade växeln i olika lägen, men nepo ingen förändring.
Så den bistra sanningen är nog att den har skurit ihop :cry: . Får se om det blir lönt till att laga eller köpa en ny...

Tack för all er hjälp med mina frågetecken, känns riktigt bra att kunna bolla idéer fram och tillbaka! :smile: :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fått problem CF moto 625 terralander?

Rådare  
#410835 Nu har verkstaden gått igenom den (suck). En fjäder till ventilen hade gått sönder så vatten hade letat sig ner den vägen, tyvärr hade en kolv tagit skada och lite annat smått och gott. Summa av kardemumma blir det till att sätta in en ny motor. Fick ett pris på 19 200 kr för motorn utan arbete. Dyrt, men vad ska man göra? :sad:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).