Uppvärmning

Vedförsäljning som sommarjobb. Expandera?

4 inlägg 3491 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vedförsäljning som sommarjobb. Expandera?

Rassmusolsson  
#403891 Hej! Under vår/sommar så har jag hållit på med lite vedproduktion. Hugger/köra ut/kapar och klyver veden med hjälp av motorsåg/kapsåg/traktor och en klyv. Björkved var förvånansvärt lätt att sälja och nu börjar mitt lager ta slut men det gör inte kunderna.
Jag har börjat fundera på om man ska köpa hem en lastbil med björkstockar och såga upp till ved och sälja nästa höst.

Nu är frågan vart man kan få tag i björkstockar på lättast sätt? Undrar också vad priset på frakten och stockarna är?

Jag befinner mig i centrala Skåne en bit utanför Kristianstad.

Tack på förhand!



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vedförsäljning som sommarjobb. Expandera?

Göt  
#403928 sätt ut en annons att du vill köpa 50 m3t björkmassaved kolla med skogsägarföreningens hemsida var priset ligger. Prata med nån timmerbilschaufför om han kan köra ett lass åt dej

Användarvisningsbild

Re: Vedförsäljning som sommarjobb. Expandera?

herjman  
#404135 Kolla blocket, numera säljs det ganska mycket långved från December till juni

Avatar Fallback

Re: Vedförsäljning som sommarjobb. Expandera?

jannee  
#404158 Enklast är att rådfråga någon timmerbilschaufför i din närhet om han är villig att förmedla ett lass massaved.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).