Traktorer och processorer

topplockspackning valmet 6400?

8 inlägg 6414 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

topplockspackning valmet 6400?

ulan  
#402384 Hej! Har en Valmet 6400 som har gått ca7000tim som vill trycka ur sig kylarvätska ur spillröret på kylaren efter ett tag när jag kör :sad: .Hyttvärmen fungerar som den ska
och motorn blir inte onormalt varm.Kan det vara något annat än topplockspackningen som felar?Funderar på att byta
termostat och se om det blir bättre.Eller är det ingen ide?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: topplockspackning valmet 6400?

ÅsaNisse  
#402385 Är tempmätaren normal så är det ingen ide att byta termostat.
Har du fyllt på kylarvätska?
I så fall är det naturligt att det trycker ut till nivån blir rätt. Luktar det avgaser i kylet?
När toppackningen gått brukar det bli bubblor så att värmen strejkar och att nivån sjunker under normalt.
När du kört ett tag.... Är det 5 min eller 5 timmar? lättkörning eller dragit plog?

Användarvisningsbild

Re: topplockspackning valmet 6400?

ulan  
#402389 Känner ingen direkt lukt,ingen tung körning bara vägkörning utan något efter.Har fyllt på kylvätska lite eftersom det försvunnit.Fyllde på kylvätska och provkörde 10 min och det rann inte ut något,trodde att problemet va borta!
Men när jag körde nästa gång rann det ut igen och när jag öppnade kylarlocket forsade vattnet upp,och det var bara ljummet vatten fast motorn va varmkörd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: topplockspackning valmet 6400?

Deddan  
#402529 Hej. Har en 6600 som gjorde likadant. Visade sig att de va en liten spricka i ena fodret. Kan vara läge att kolla upp de.

Användarvisningsbild

Re: topplockspackning valmet 6400?

ulan  
#402628 Ok. Kommer en i morgon och ska kolla på motorn! Tack för tipset :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: topplockspackning valmet 6400?

Deddan  
#403009 Återkom gärna om du hittar problemet så lär man sig kanske något nytt [WINKING FACE]

Användarvisningsbild

Re: topplockspackning valmet 6400?

ulan  
#403036 Har konstaterat att det kommer avgaser ut i kylvattnet, ska skruva ner och kolla vad felet är! Återkommer när jag vet mer!

   TS
Användarvisningsbild

Re: topplockspackning valmet 6400?

ulan  
#408139 Det var blockpackningen som var dålig, även toppen var skev och behövde planas!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).