Avverkning (slutavverkning)

Dasa 4 programvara

7 inlägg 4226 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dasa 4 programvara

hammar  
#397615 Har en skördare med Logmax aggregat ,Dasa 4 med program 17,7 eller dylikt.
kan man uppdatera till 18,3 gratis ,eller är det köpvara?
Var får man programvaran i såfall?pris?

hammar



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Dasa 4 programvara

Fredrik Reuter  
#397617 Hej,
Vad är det för basmaskin?

Avatar Fallback

Re: Dasa 4 programvara

hammar  
#397619
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Vad är det för basmaskin?
LOGSET 6H

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dasa 4 programvara

Fredrik Reuter  
#397625 Ok, är Dasa standard i denna Logset?
I så fall så skulle jag höra med närmsta serviceverkstad/ÅF hos dig.

Avatar Fallback

Re: Dasa 4 programvara

hammar  
#397633
Fredrik Reuter skrev:Ok, är Dasa standard i denna Logset?
I så fall så skulle jag höra med närmsta serviceverkstad/ÅF hos dig.


Jo, Dasan har varit standard i denhär maskinen,har ringt runt lite,blev hänvisad till Exidor Ab.
Finns på deras hemsida nerladdning,(ZIP fil) men vet inte om det fungerar.

h

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dasa 4 programvara

Fredrik Reuter  
#397635 Ja, när jag körde Rottne H8 så uppdaterades Dasan några gånger av Rottne (ÅF).
Det var inte någon standardprodukt från Dasa som Rottne använder utan en grund av Dasa som de anpassar till sina egna hårdvaror och program. Därför kan det kanske vara lurigt att installera något som inte kommer från Logset.

Du skulle kunna ringa D.Olsson maskin som jag tror är generalagent för Logset i Sverige nu, 0524-500 30 och vad de har att säga om det.

Avatar Fallback

Re: Dasa 4 programvara

hammar  
#397638
Fredrik Reuter skrev:Ja, när jag körde Rottne H8 så uppdaterades Dasan några gånger av Rottne (ÅF).
Det var inte någon standardprodukt från Dasa som Rottne använder utan en grund av Dasa som de anpassar till sina egna hårdvaror och program. Därför kan det kanske vara lurigt att installera något som inte kommer från Logset.

Du skulle kunna ringa D.Olsson maskin som jag tror är generalagent för Logset i Sverige nu, 0524-500 30 och vad de har att säga om det.

Ok,tackar!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).