Skogsmässor

Skogsmaskindagarna 2016

26 inlägg 13213 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna 2016

Fredrik Reuter  
#394774 Hej,
Ursäkta sent svar från mig.
Jag (och Torbjörn) kommer vara i Karlskoga imorgon lördag. Idag är det fullt upp med annat tyvärr men hade gärna varit där, speciellt om det vanskas SFO-träff!

Rapportera gärna ni som är där idag, lägg gärna upp bilder och berätta hur läget var i det förmodade solgasset! :-BD

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna 2016

bgl  
#394777 Redan hemma efter att ha druckit 4 Ramlösa i solgasset. Ösregn och 14 grader lägre temp på hemvägen.
Föredömlig organisation med tillfartvägar, parkering och upplägg av hela området!
Gamla husqvarnakombidunken finns att köpa för 250kr inkl moms.
Många småskotare på plats, hade läst programmet slarvigt men det verkar som några har tillkommit sent!?
Inte så många besökare från öppningstiden, kommer att öka i efermiddag och i morgon.
Bekvämt med asfalt i stället för allt damm (eller regnig gegga) hos Elmia.
För sin storlek full poäng!!!

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna 2016

kungsis  
#394834 Blev lite besviken. Hittade nästan inga nyheter för oss små skogsägare (Oregon hade iof en ny kedja :smile: ) och fanns knappt inget i maskinväg och tillbehör för oss som använder billiga äldre grejer, men vill kunna förbättra/komplettera = tyckte att det mesta var stort och dyrt. Dock så fanns ju både Weimer och Örebro slangservice på plats och dom går det alltid att diskutera ideer med :smile: . Sedan kan jag tipsa om att jag lyckades få bra mässpris på BKT däck, så går någon i köptankar så kan det löna sig att besöka Gripen Wheels.

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna 2016

skogsjan695xl  
#394873 Drar iväg om en timme ungefär. Ungarna äter ivrigt sin frukost.
De vet vad som väntas idag.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Skogsmaskindagarna 2016

lerbo  
#394876 Jag kommer nog hänga på låset vid 9:cool:

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna 2016

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394877 Jag arbetar till kl 14 bara ett par kilometer bort, kanske man ändå skulle gå en snabbsväng :???:

Kl 14:15 kanske parkering och entré är gratis *snåltänk* :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna 2016

Fredrik Reuter  
#394921 Hej,
Kort rapport via mobilen.
Jag och Torbjörn gjorde flygfältet i några timmar nu i eftermiddag fram till stängning.

Det blev en hel prat i olika montrar med trevliga människor. Jag träffade nästan en handfull skogsforumare under dagen och det är givetvis kanonkul!

Det blev som sagt kort och intensivt men givande. Kul också att många tar upp http://gallringsdagar.se tror detta kan bli en kanonträff för oss medlemmar i september, gamla som nya!

:-BD

Användarvisningsbild

Re: Sv: Skogsmaskindagarna 2016

skogsjan695xl  
#395024 Mina små arvingar var väldigt nöjda iaf.

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna 2016

skogshasse  
#395134
kungsis skrev:Blev lite besviken. Hittade nästan inga nyheter för oss små skogsägare (Oregon hade iof en ny kedja :smile: ) och fanns knappt inget i maskinväg och tillbehör för oss som använder billiga äldre grejer, men vill kunna förbättra/komplettera = tyckte att det mesta var stort och dyrt. Dock så fanns ju både Weimer och Örebro slangservice på plats och dom går det alltid att diskutera ideer med :smile: . Sedan kan jag tipsa om att jag lyckades få bra mässpris på BKT däck, så går någon i köptankar så kan det löna sig att besöka Gripen Wheels.

Mvh
Kungsis


vad var det för storlek och pris på däckena

Avatar Fallback

Re: Skogsmaskindagarna 2016

kungsis  
#395726
skogshasse skrev:
kungsis skrev:Blev lite besviken. Hittade nästan inga nyheter för oss små skogsägare (Oregon hade iof en ny kedja :smile: ) och fanns knappt inget i maskinväg och tillbehör för oss som använder billiga äldre grejer, men vill kunna förbättra/komplettera = tyckte att det mesta var stort och dyrt. Dock så fanns ju både Weimer och Örebro slangservice på plats och dom går det alltid att diskutera ideer med :smile: . Sedan kan jag tipsa om att jag lyckades få bra mässpris på BKT däck, så går någon i köptankar så kan det löna sig att besöka Gripen Wheels.

Mvh
Kungsis


vad var det för storlek och pris på däckena


12.4-28 2000kr + moms och miljöavgift.

Med vänlig hälsning
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna 2016

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#398293 Bra tryck trots högtryck http://www.skogsaktuellt.se/artikel/511 ... tryck.html
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).