Skogsmiljö och Trädlära

Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

12 inlägg 5362 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394625 http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6442895
Egen skog är det inte så noga med :surp:
Men om det hittas en murkla i bondens skog då j*vlar!



   TS
Avatar Fallback

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

isteskog  
#394630 Gillade iaf sista meningen ..... :grin:

Avatar Fallback

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Axl  
#394641
isteskog skrev:Gillade iaf sista meningen ..... :grin:
dom har tydligen missat det här med sektorsansvaret... Intressant också att dom valde att hyggesanmäla för att se om det gick igenom, dom hade väl kunnat begära ett samråd ändå.

Avatar Fallback

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

stektlök  
#394647 Vad är det som händer ! Hur kan man säga som Håkan movitz gör i sista stycket. Han sitter och utövar myndighetsmakt med sådan inställning. Det är därför mkt viktigt att myndigheter har väldigt tydliga riktlinjer och regler att besluta efter så vi slipper sånna här figurer som kommer ut å tar beslut lite godtyckligt och efter vilket humör dom har för dagen.

Avatar Fallback

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Hema  
#394650 Mycket märkligt agerande.

Uttrycket "går det, så går det" kommer snart bytas ut mot "göra en Mowitz"..

Användarvisningsbild

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394652 Märkligt agerande minst sagt. Hur har länsstyrelsen kommit över skogen från början? Är de ute efter att kränga stöldgods?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Mörkmården  
#394654 Vilket bedrövligt resonemang.. då skulle ju skogsstyrelsen va ansvarig varje gång en oregistrerad nyckelbiotop avverkats.

Användarvisningsbild

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Göt  
#394655 Det är väl så att det börjar bli oerhört mycket nyckelbiotoper i Dalarna. Finns en särskild grupp som arbetar mot detta (har varit med i någon tråd här tidigare) och man kanske har börjat tröttna på länsstyrelsen. Troligen är det skog som länsstyrelsen köpt för att kunna ha i byte vid någon omarrondering, blir den nyckelbiotop så förlorar länsstyrelsen pengar "hoppsan" :shock:

Användarvisningsbild

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

BjörkenPer  
#394693 Politiska blådårar med en dubbelmoral utan dess like, uttalandet är minst sagt bekymmersamt :???:
Kan det liknas med panama skandalen? Kanske inte, men det är värt att fundera på, om det finns fler statliga myndigheter som bedriver den här sortens dubbelmoral.

Avatar Fallback

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

stektlök  
#394704 Jag kommer här med ett inlägg till i ämnet då det är lite starkt för min mage! Synd att inte vi privatpersoner och olika näringsidkare har rätten och möjligheten att behandla LST likadant. Ponera att du vill flytta en väg eller dra om ett dike eller göra om något i skog och mark. Din skyldighet är då att anmäla detta till LST och har dom inte hört av sig inom ex 100 dagar så är det fritt fram !! Det skulle kanske få fart på den myndigheten.

Användarvisningsbild

Re: Sv: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#394723
stektlök skrev:Jag kommer här med ett inlägg till i ämnet då det är lite starkt för min mage! Synd att inte vi privatpersoner och olika näringsidkare har rätten och möjligheten att behandla LST likadant. Ponera att du vill flytta en väg eller dra om ett dike eller göra om något i skog och mark. Din skyldighet är då att anmäla detta till LST och har dom inte hört av sig inom ex 100 dagar så är det fritt fram !! Det skulle kanske få fart på den myndigheten.


100 dagar lät generöst, nu när Skogsstyrelsen bara har 42 dagar (6 veckor) på sig vid en avverkningsanmälan.
/Niklas
Senast redigerad av Niking tor 02 jun 2016, 21:40, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Dalarnas länstyrelse vill hugga skyddsvärd skog

Bosse1  
#394733 Ja va f-n ska ja skriva nu då. : 8-}

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).