Vedmaskin skrev:Lite mycket som vill in. Nu när gräset börjar tjockna till.
Hoppas kniven är rak fortfarande.
åberg skrev:Vedmaskin skrev:Lite mycket som vill in. Nu när gräset börjar tjockna till.
Hoppas kniven är rak fortfarande.
Vedmaskin skrev:[Det har en förmåga att fastna gräs under klippdäcket. När knivarna roterar så hålls det uppe. Men när man slår av så släpper det. Vid blött väder gäller det att planera stoppen så man inte behöver jaga grässorken över hela kyrkogården.
lfq skrev:Älgen gillar asp

JensSkoog skrev:Vedmaskin skrev:[Det har en förmåga att fastna gräs under klippdäcket. När knivarna roterar så hålls det uppe. Men när man slår av så släpper det. Vid blött väder gäller det att planera stoppen så man inte behöver jaga grässorken över hela kyrkogården.
Har du provat spruta silikon under där?
Känner en kyrkogårdsarbetare här som gör det, och han hävdar att det
funkar bra, men man måste göra aldels rent innan man sprutar på silikon.
svampbob skrev:Rönnen har ju faktiskt börjat komma tillbaka lite här kring Umeå men från väldigt låga nivåer.
halvproffs skrev:Gör du rätt i snickarn! Bärätande fåglar behöver dom på hösten också för att äta upp sig till vintern. Fint snickerivirke som går från ljust till mörkt i fallande skala. Trots hårdheten i virket blir inte rönnen särskilt gammal innan den börjar ruttna. Sparar raka fina stammar jag också men mest för att fylla luckor och få kanonved. Dock är rönnen för mig ett problem på vissa marker för den fullkomligt sprutar upp ur marken.
finns även poppel och lite annat spännande där. Erre skrev:Det tar sig. Snart vrider vi om nyckeln. (men då sitter jag nog bakom i stolen.)