frequey skrev:svampbob skrev:Hej, är det någon fler än jag som har gjort slut på midjan i ramstyrningen? Jag fick den förbättrade versionen av Avesta men arbetet med att svetsa dit den nya leden får jag betala för.
Nej inte i midjan. Däremot vid infästningen i vagnen där tjockleken på materialet är rätt tunt, där gick våran sönder i höstas. Vi hade de "små" infästningarna för kolven då men fick de nya omarbetade skickade till oss som sprider ut belastningen bättre. Samtidigt satte vi en tjockare stålplatta bakom infästningen för om inte annat täcka hålet som skapats... Ska tilläggas att jag har för mig att de sa att på nya MS38 så är det numera en förstärkning där vår brast.
Midjan anser jag är väldigt grov i jämförelse, du får gärna ta fler bilder när du fixar så man lättare förstår exakt vad som gick sönder.
Den har inte gått sönder ännu men den är glapp. Som du ser på bilden så blir det dubbla öron uppe och nere på vagnsdelen och mässingsbussning.
Jag har tänkt att även förstärka främre infästningarna för kolvarna till ramstyrningen när jag ändå lämnar in den på verkstad.
- Richard Feynman