sön 01 maj 2016, 13:10#389912Hej!
Ny medlem på detta forum men läst här ett tag.
Har efter farsans bortgång börjat pilla i hans gamla jonsered 450. Skruvat isär och kollat över, gjort rent, bytt packningar osv.
Nör jag satt ihop allt igen märker jag att handtaget glappar, såpass det ligger plast mot plast (kluckar som emot istället för att gunga i bussningen, svårt att förklara i text)
Vad vart tokigt? Kollat sprängskiss men hittar inget uppenbart fel.
Mvh,
Jonte
Motorsåg och handhållet
Jonsered 450
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 01 maj 2016, 17:27#389937En bild på vilket utav fästena som rör sig för mycket och var det tar i kan hjälpa.
Många sågar börjar det bli...
sön 01 maj 2016, 22:30#389992Plast mot plast? Båge och handtag är inte plast på 450.
Har du hylsan på plats mellan handtag/bågens avvibreringselement och cylinder?
Har du hylsan på plats mellan handtag/bågens avvibreringselement och cylinder?
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
mån 02 maj 2016, 18:43#390059När man trycker på handtaget eller håller i sågen så slår den emot på det inringade området.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
mån 02 maj 2016, 20:49#390093Det där ser inte rätt ut..
Sitter distansen rätt?
Sitter handtaget rätt baktill?
Sitter distansen rätt?
Sitter handtaget rätt baktill?
Såg samlare av grövre kaliber....
tis 03 maj 2016, 14:54#390190Är ju långt ifrån någon expertpå motorsågar så lättast är väl att ladda in några fler bilder ifall ni ser problemet.
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
tis 03 maj 2016, 19:58#390226Du har inte missat distansen mellan bågen och cylindern?
Många sågar börjar det bli...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).