Arbetskläder för skogen

Blandar ni märken??

25 inlägg 13190 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Tjita1  
#386466
DanK skrev:Tjita1 strumpor? Ull? Bomull? Syntet? Haha... =))

Ja, just det. Puma sportsockar om det inte är kallt, då blir det Woolpower där också. Och Levis eller Pierre Robert kalsonger.

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

tallen100  
#386467 Spelar väl ingen som helst roll vad det står på kläderna, det brukar ändå sitta en pris snus i visiret som drar ögonen till sej :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

svampbob  
#386470 Oftast en blandning dom senaste vintrarna har jag mest använt HVAs testkläder men annars finns det både Stihl och Pfanner.

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386473 [/quote]
...Levis eller Pierre Robert kalsonger.[/quote]
Inte att förakta.
Har inte koll, men kan det finnas något sågmärke som har en "hel" dress inkl. underkläder?

Måste vara en presumtiv marknad detta med en hel kollektion av "rätt" märke.
Se på Harley mm.
Kanske kan vara något för Husky och Stihl att marknadsföra sig med kläder med fräcka tillbehör, varför inte lite fransar, avvikande färg på sömmar, lite coola tyginlägg, Märket uppblåst i tryck på ryggen etc.
I montrar på mässor kan ljudet av märkets trimmade såg som varvas strömma ut ur högtalare med lagom ljudnivå...

Hoppsan, svävade ut lite.. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Vardon  
#386481 Jonsereds gamla byxor. Minns inte namnet på kängorna eller Huskvarna stövlar. Oregon jacka, Peltor hjälm och helst en stihl såg om
det inte är kallt. Förr kunde jag till och med blanda glenfiddish med Coca Cola men det har jag slutat med.

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

röjjare  
#472206 Jag har blandat. Stihl, husqvarna, oregon, peltor och meindel. Har inte funderat så mycket över det. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Mats_Orberga  
#472209 Hur tänker ni kring det här med varsel på överkroppen? En hel del av de plagg som nämns kvalar väl inte riktigt in där. Själv kör jag oftast med varsel både i byxor och jacka då det är ett krav när jag jobbar vid vägar. Pfanner byxor och Husqvarna tactical super hi viz blablabla, jacka.

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Vardon  
#472230 Jag kör gärna med varsel. Oregonjackan jag har är varsel och har även en varsel varmare jacka om det är mer körning som göres.

Men jag har även en bakgrund med arbeta i gata.

Anledningen att jag har det är att jag vill synas vid vägen. Rätt var det är har det blivit mörkare än man tror och då vill jag synas. Detta har dock ingenting med regler att göra utan det är ett eget val. Så kan jag ha samma jacka om jag tar en kvällspromenad med. Brukar välja klass 3 plagg (SS-EN 471) mest för att de oftast är seriösast i passform m.m. Hade gärna haft varsel och reflexer på byxorna med.

Jag tror inte ett skvatt på att man blir hittad i skogen på grund av varsel. Det anser jag man ska göra genom att tala om var man ska vara (och hålla sig där) eller nödsändare.

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Peteflamingstar  
#472254 Som företagare är man ju tvungen att ha varsel på överkroppen. Dock har jag köpt diverse billiga västar, T-shirts och liknande med varsel för att slippa köpa flera onödigt dyra varselblusar. De blir ju skitiga fort när man hugger, och tvättar man de ofta sliter det ju också...

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

Avslutat-01  
#472267
Vardon skrev:Jag kör gärna med varsel. Oregonjackan jag har är varsel och har även en varsel varmare jacka om det är mer körning som göres.

Men jag har även en bakgrund med arbeta i gata.

Anledningen att jag har det är att jag vill synas vid vägen. Rätt var det är har det blivit mörkare än man tror och då vill jag synas. Detta har dock ingenting med regler att göra utan det är ett eget val. Så kan jag ha samma jacka om jag tar en kvällspromenad med. Brukar välja klass 3 plagg (SS-EN 471) mest för att de oftast är seriösast i passform m.m. Hade gärna haft varsel och reflexer på byxorna med.

Jag tror inte ett skvatt på att man blir hittad i skogen på grund av varsel. Det anser jag man ska göra genom att tala om var man ska vara (och hålla sig där) eller nödsändare.

Hur tycker du Oregon-jackan är?
Står den emot regn bra?

Ska köpa ny jacka och det står mellan Stihl classic å Oregon

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).