Arbetskläder för skogen

Blandar ni märken??

25 inlägg 13197 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Blandar ni märken??

forest.  
#386336 Frågan lyder blandar ni märken på ex. kläder? dvs. kör ni med stihl röjsåg så kan ni inte ha en husqvarna jack på er eller blandar ni efter vad som passar bäst.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Göt  
#386339 Stihl sågar står Huskvarna eller skogma på kläderna oregon på stövlarna...Har inte hittat nån sponsor än så jag är tvungen att ha ett visst märke :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

Vilsten  
#386353 Så länge jag inte är sponsrad så blandar jag hejvilt!

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Äboda  
#386356 Husqvarna hängslen till Stihl byxor funkar utmärkt tycker jag.

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

Chuck Norris  
#386357 Jag blandar allt utan ens en tanke på annat. Tar det som är bäst/skönast. Meindl, Husqvarna, jonsered, oregon, fristads mfl. Ja allt utom Engelbrekt Straus.

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Erre  
#386360 Sågar: husqvarna, jonsered och stihl.
Kläder: stihl kängor, husqvarna byxor med stihlhängslen, husqvarna jacka och husqvarna hjälm.
Retar alltid någon. :wink: :grin:

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386361 Samma här. Tar det som det kommer. Får gärna heta " no name" också[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES].

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

JensSkoog  
#386363 Spelar väl egentligen ingen roll, bara det man har passar, är bekvämt och gör jobbet. Att det står Stihl på alla mina sågar och sådant, skyllar jag på världens bästa ÅF. Kommer att köpa byxor, huggarblusa och kängor som inte är Stihl till hösten, eftersom dom är så hutlöst dyra :x

:!: :!: :!: Och - jag har ett par mycket bekväma Husqvarna såghandskar, typ vinter, som
holler gott grepp i mina Stihlsågar och röjsåger :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Sv: Blandar ni märken??

Äboda  
#386364
Äboda skrev:Husqvarna hängslen till Stihl byxor funkar utmärkt tycker jag.


Glömde att påpeka att den kombinationen fungerar utmärkt ihop med en Jonseredssåg.

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

Mannen med Stihl  
#386401 Jag är väl lite av en perfektionist i dessa sammanhang och stör mig på att huggardressen, stövlarna och hjälmen från Stihl inte matchar Jonseredsågen. Värst är väl ändå att jag är riktigt nöjd med sågen men hoppas ibland att den ska gå sönder så att jag med gott samvete kan köpa en ny (sämre?) från Stihl... :shock:

Användarvisningsbild

Blandar ni märken??

traktorz  
#386407 Oregons svarta byxor och jacka har varit en mycket positiv erfarenhet, beträffande materialkvalitet och utförande, såväl sommar som vinter.

Har även Jonsereds gamla tunga byxa, men Oregons är vida överlägsen. Jonsereds röda jacka, av en tidigare modell, är favoriten vid röjning. Matchar Jonseredshjämarna.

Avatar Fallback

Blandar ni märken??

Carlfritidshuggare  
#386428
traktorz skrev:Oregons svarta byxor och jacka har varit en mycket positiv erfarenhet, beträffande materialkvalitet och utförande, såväl sommar som vinter.

Har även Jonsereds gamla tunga byxa, men Oregons är vida överlägsen. Jonsereds röda jacka, av en tidigare modell, är favoriten vid röjning. Matchar Jonseredshjämarna.


Har du Oregon Fiordland? Undrar lite över slitstyrkan? Tycker att både Armortexen på högerbenet och själva huvudmaterialet har blivit knottrigt på kort tid. Tänker att det borde hålla bättre även om man släpar på stockar som skaver emot ibland? Men de är grymt sköna.

Som svar på grundfrågan: Stihl-hjälm (3M/Peltor), Oregon för jacka, byxa och kängor, hängslen från Stihl och Jonsereds handskar. Om jag har stövlar är det Tretorns. Bälte med tillhörigheter från Husqvarna.

Har även Oregons röjbyxor och en tunnare Oregon-jacka när jag kör röjsåg.

Användarvisningsbild

Re: Blandar ni märken??

Tjita1  
#386435 Nu ska vi se;
Woolpower underställ, oregon byxor och hängslen, Noname skyddskor (skäms på mig), bluwear jacka, tegera handskar, Husqvarna hjälm, Partner motorsåg, Oregon svärd, McCulloch kedja, Jonsered bensindunk och Zekler skyddglasögon.. Glömmer jag nåt..?

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#386456 @Tjita1 strumpor? Ull? Bomull? Syntet? Haha... =))

Avatar Fallback

Re: Blandar ni märken??

mrvimek  
#386464 Allt i husqvarna från byxor jacka och skor handskar och såg och matväska :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).