ATV och UTV i skogen

Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

39 inlägg 32106 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Vilsten  
#384470 Hittade denna när jag slö surfade på blocket.
http://www.jakobsmaskin.se/griplastarvagn-med-drift

59 000kr för en vagn med drift, dock något oklart om moms ingår eller inte...

Förmodligen Kina import, men är det någon som tittat på den i verkligheten?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Vilsten  
#384472 Verkar vara bonnet.se som är huvud importör. 59kkr + moms säljer dom för och på deras sida finns en kort film också:
http://www.bonnet.se/atv-fritid-1/skogsvagn-med-hydraulisk-kran

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Atvaffe  
#384587 Hämtade en sådan vagn idag. Bilder och info kommer.
Men jag tycker den verkar väldigt prisvärd.

Användarvisningsbild

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Torbjörn Johnsen  
#384598 Det ska bli intressant att se och läsa om din erfarenhet av din nya vagn Atvaffe. Användarerfarenheten som förmedlas här i forumet tror jag är väldigt värdefullt för många.

Avatar Fallback

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Atvaffe  
#384730 Har monterat dit den på fyrhjulingen idag. Efter mkt slit fick jag tillslut ut den o kunde testa. Vinch och drivning va klart det jag va mest nöjd över...

Hann inte ens lasta av hela första lasset innan jag hör ett knakande ljud. Kollar va det va.. då hade stickan på kranen spruckit av.

Användarvisningsbild

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

anersimyra  
#384735 Kellfri säljer en Avesta 3,4 H kopia som även den är rena skiten.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Atvaffe  
#384746 Ja jag trodde faktiskt att det skulle va bättre kvalite än så. Besviken!

Användarvisningsbild

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Knegas  
#384753 Aj då tråkigt. Jag tänkte följt denna tråd med spänning för att se vad vagnen gick för då jag med funderar på en sån. Tycker kranman och Avesta ligger för högt i pris. Men det kanske är det man ska betala för att grejerna ska hålla. Hoppas det löser sig för dig.

Avatar Fallback

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

axwell  
#384783 Trist, javisst. 😡

Om man läser texten så beskrivs dom här kinaprylarna som rejäla grejer av högsta kvalitet.

Verkligheten är dessvärre det motsatta, dom väger 50-100 % mer än dom europeiska, ändå eller pga. så håller dom i de flesta fall inte för normala påfrestningar.

En annan forummedlem skrev för månad sen om sitt nyförvärv bakom ATV:n som till en början verkade lovande med sen fick se bilder några veckor senare, inget som såg ut som kvalitetsstål.

Nån som kommer ihåg den tråden :?:

Några (flera) år sen köpte @Seb macahan en XYZ-vagn billigare än Kellfris griplastare för ATV, var den kinesisk och hur gick det med den ?

Användarvisningsbild

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

anersimyra  
#384788 Tillverkaren hävdar att vagnen du talar om axwell har förstörts p.g.a överlast.. =))

Användarvisningsbild

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Seb macahan  
#384792
axwell skrev:Trist, javisst. 😡

Om man läser texten så beskrivs dom här kinaprylarna som rejäla grejer av högsta kvalitet.

Verkligheten är dessvärre det motsatta, dom väger 50-100 % mer än dom europeiska, ändå eller pga. så håller dom i de flesta fall inte för normala påfrestningar.

En annan forummedlem skrev för månad sen om sitt nyförvärv bakom ATV:n som till en början verkade lovande med sen fick se bilder några veckor senare, inget som såg ut som kvalitetsstål.

Nån som kommer ihåg den tråden :?:

Några (flera) år sen köpte @Seb macahan en XYZ-vagn billigare än Kellfris griplastare för ATV, var den kinesisk och hur gick det med den ?

Billigare vet jag inte om den var men jag var nöjd och då är det bra. Har man satt i för stora choker så grejorna orka lyfta mer än de är byggda för så är det skitprylar. XYZ hade jag köpt igen om jag skulle ha en till lite ved o annat. Saknar den ibland.

Avatar Fallback

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

skogsbonne  
#384793 Man får ALLTID vad man betalar för :wink:

Användarvisningsbild

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Hammaren  
#384802 Allting är ju relativt, om man köper Avestas värstingvagn för 170000+moms till en fyrhjuling, har man då gjort en bra affär?

Användarvisningsbild

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

Seb macahan  
#384845
Hammaren skrev:Allting är ju relativt, om man köper Avestas värstingvagn för 170000+moms till en fyrhjuling, har man då gjort en bra affär?


Räknar du med o använda den >100timmar /år i 5-10år så har du förmodligen gjort en bättre affär än o köpa en XYZ, som är för "Hobby bruk" eller ännu bättre en Kellfri som är för "Hobby hobby användande". En kranman/Avesta är åtminstone för bruk om än kanske Hobby. :wink:
Skulle jag endast ha vagn till ATV och ingen till traktor så ska man nog satsa på kvalitet (kranman/Avesta) med något likvärdigt i kvalitet till o dra med (Can-am, Polaris) Se upp för Honda "the working machine". Deras variator håller inte. Erkänt av Honda själva. En bekant hade en ny som varade i någon månad (Hobby bruk). Han fick lämna tillbaka o köpa Can-am. Honda hade ingen ATV som klarade o dra en gripvagn enl. de själva. Skrattretande enl. mig

Avatar Fallback

Re: Ny? Griplastarvagn (atv) i lågpris segmentet

BOGIZZ  
#384846 Jag har en 01 Honda 350 som jag har en Avesta efter och har nog kört ut närmare 400m3 utan att den har vikit ner sig. Tror att om man har lite dålig "maskin känsla" så kan man nog köra slut på vad som helst om man anstränger sig lite. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).