Ny Teknik och Elektronik

Garmin 64s karta PC-skog?

3 inlägg 3295 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Garmin 64s karta PC-skog?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#384305 Hej,

Kankse någon här kan guida mig? Jag har länge använt en Garmin 60Csx med enkel baskarta och laddat ned karta från skogsbruksplan i PC-skog med USB-kabel.

Köpte nyligt en ny Garmin 64s och nedladdningen går bra, men jag lyckas inte visa kartan i denna GPS. Har t.o.m. läst instruktionsboken utan resultat. Vad är det jag inte förstår?

/Nisse



   TS
Användarvisningsbild

Re: Garmin 64s karta PC-skog?

traktorz  
#384356 Vilket format är det på kartor i PC-skog? Är dessa kompatibla med Garmin?

Kartor ska ligga i en katalog benämnd Garmin direkt under roten, t.ex. F:\Garmin\FriPro2.img
Anslut gärna GPS'en till Garmins programvara BaseCamp på en PC, och verifiera att kartan syns där.

Egna kartor (Custom Maps) kan även läggas till, men det är krångligt att kalibrera dessa i Google Earth.
En sådan karta får ändelsen .kmz, t.ex. "Bykarta.kmz".

Ref:
traktorz - Karta och info om avverkningsanmälningar nu publika

Avatar Fallback

Re: Garmin 64s karta PC-skog?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#384439 Vet ej vilket format kartan får. Har använt funktionen Export till Garmin. Jag får nog ladda hem Basecamp och kolla hur det ser ut.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).