Vedmaskiner, flishuggar

Snyggt hemmabygge.

7 inlägg 4747 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Snyggt hemmabygge.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Trejon
Avatar Fallback

Re: Snyggt hemmabygge.

jannee  
#384129 DEN behöver konstruktören inte skämmas för :mrgreen:
Perfekt redskap för en pensionär :grin:

Avatar Fallback

Re: Snyggt hemmabygge.

Blivande snickare  
#384132 Najs!!
Överlägset smartaste å effektivaste sättet jag sett att klyva dylika trådklabbar!! :-bd
Smart konstruktion på klyvkniven. Ja å kranen åxå såklart!

Tummarna upp! :grin:

Avatar Fallback

Re: Snyggt hemmabygge.

isteskog  
#384143 Såna där vresbitar brukar vara ett hel....e att klyva. Rejäla doningar :smile:

Användarvisningsbild

Re: Snyggt hemmabygge.

Göt  
#384148 Det var en rejäl klyv....Sån där ved vill man nog helst köra tillbaka till skogen annars :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Snyggt hemmabygge.

Vardon  
#384150 Gillade kranen på en gång. Dessutom att han klöv färdig storlek på en gång. Annars när man klyver grovt blir det fullt fort av bitar som ska klyvas igen. Hatten av även för snygga lösningar.

Spana även in vad som verkar vara hans svängsåg. Såga ur en stock på alla vis utan att flytta den typ.


Användarvisningsbild

Re: Snyggt hemmabygge.

totte  
#384524
Blivande snickare skrev:Najs!!
Överlägset smartaste å effektivaste sättet jag sett att klyva dylika trådklabbar!! :-bd
Smart konstruktion på klyvkniven. Ja å kranen åxå såklart!

Tummarna upp! :grin:


Just precis så! När jag kollade på filmen tänkte jag: Nä fy för f.. för att hantera den kubben på Faxen! Måst va riktigt rejäl klyvkraft i den också.

Notera också den mycket listiga lösningen för att fälla upp apparaten innan han börjar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).