Ny Teknik och Elektronik

Windows 10 installera eller låta bli ?

140 inlägg 111547 visningar 22 följer Svara, dela mm...  

Re: Windows 10 installera eller låta bli ?

bgl  
#381203Bytte till W10 för några veckor sen. Bankinloggningen började spöka och fick rådet att byta till W10. Efter elände med en gammal skrivare (köpte en ny) så är det bara problem med att få helskärmsläge som spökar. Jag har hittat en app för detta men den verkar lurig så det är inte löst än.
Trots Norton har det kommit en sida från 'appsgame' som jag inte får bort! Förslag?

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#381212Windows 10 är inte något jag uppskattar.
Ex. menyn med favoriter på fel sida, många flera klick för att komma dit man vill.
Måste man ha 5-årig utbildning för att hantera Windows :sad:

axwell  
bgl skrev:Trots Norton har det kommit en sida från 'appsgame' som jag inte får bort! Förslag?

Ladda hem något av dessa tre antivirus free program, avira.com/en/avira-free-antivirus, free.avg.com eller bitdefender.com/solutions/free.html

TS
Användarvisningsbild

Göt  
#381286Windows 10 har fungerat bra för mej, uppgraderade från 8.1 och det var ett rejält lyft. Har jobbat mycket i windows 95 och 98 tidigare och tycker att inte det är så stor skillnad man behöver inte krångla till det och använda appar dom behövs egentligen inte, man kan använda programmen som tidigare.

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383545Är det någon sorts virus detta??

Har fått erbjudanden med jämna mellanrum att uppdatera gratis till Windows 10, har alltid tackat nej.

Men nu helt plötsligt kommer det upp ett fönster där det står att Windows 10 kommer att uppdateras om 59 minuter....Går inte att tacka nej längre, bara att skjuta upp, dock max 8 timmar.

Så jag är väl tvungen att uppdatera.

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383547Går alldeles utmärkt att klicka bort rutan - än så länge...

Användarvisningsbild

Göt  
#383548Det blev ett lyft för mej att acceptera

Hema  
#383551Man säljer bara en del av sin själ.

Hema  
Zixten skrev:Är det någon sorts virus detta??

Har fått erbjudanden med jämna mellanrum att uppdatera gratis till Windows 10, har alltid tackat nej.

Men nu helt plötsligt kommer det upp ett fönster där det står att Windows 10 kommer att uppdateras om 59 minuter....Går inte att tacka nej längre, bara att skjuta upp, dock max 8 timmar.

Så jag är väl tvungen att uppdatera.

Jag tror du kan förhindra om du går in i Windows update och slår av att den ska någon form av nedladdningar osv. Lycka till.

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#383566Ja, nu har jag ju själv uppgraderat, men det måste gå att stänga av detta.
Tycker det är väl hårt knep av Microsoft att göra detta, vill man köra vidare med 7 eller 8 så ska man få det.

Palleman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383570Tveksamt om det är värt uppdateringen. Efter att frustrationen lagt sig efter några veckor och man har fått allt att fungera som det gjorde tidigare så märker man inte av den utlovade prestandaförbättringen. Visst måste man vara öppen för att ändra vanor o arbetssätt men när man inte märker någon skillnad vare sig på sitt eget eller datorns effektivitet så blir man tveksam. :surp:

Hema  
#383579Nu blir det mycket rykten och lite fakta, men jag har hört att win10 blir Microsofts sista, sedan blir det bara uppdateringar. Varför de "bjuder" på uppdateringen till win10 är att det senare kommer bli som så att man kommer få betala en månadsavgift olika stor beroende på hur mycket tillbehörsprogram man vill kunna nyttja.

Sedan har vi den personliga integritetens sida, där det ryktas om att Microsoft får en större kontroll över användarna. Men hurvida det är sant eller ej vet jag icke, men frågan är ju hur anonym man kan vara på nätet..

Något som skulle kunna styrka det första stycket är hur MS skulle kunna finansiera detta, samtidigt göra aktieägarna nöjda..

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383597Jag är ännu nöjd med Win10 dock börjar hårdvaran bli lite trött så en uppgradering lär komma.

Palleman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383989Egentligen skulle väl win10 kräva mindre resurser av hårdvaran. Men med alla dessa uppdateringa så förmodligen lär komma så är det tveksamt att det blir så. Varje uppdatering innehåller ju i regel mer information än den som ersätts och systemet tyngs ner.

Användarvisningsbild

Installera Windows 10?

traktorz  
#384360Windows 10 är väl självklart att gå på om man har Win 8.x sen tidigare. Men det kan dock finnas skäl till att behålla Win7 på något äldre datorer.

Hade själv problem med MS nya browser Edge i Win10, bankdosan med USB-anslutning gillade den inte. MS IE i Win 10 är något bättre, men bäst fungerar Google Chrome. I övrigt har jag inte sett några problem alls, på ett flertal datorer som alla uppgraderats från XP, VISTA Win7 & Win 8.1.

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).