Socialt (mer om oss)

Ålder på medlemmar

556 inlägg 214532 visningar 146 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

Blivande snickare  
#383499 Grattis Iste! :D

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383516 Grattis Isteskog och tack för många intressanta inlägg.

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

isteskog  
#383531 Hmmm .... kommenterade Ville 65 :lol:
Får lägga dit 4 år till på mig själv .... och inte förrän till hösten. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#383532 Oops! Shit happens!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

svenssons  
#383546 36 till sommaren

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

Sture Andersson  
#383641
jörgent skrev:61 år är jag. Tog ut min pension vid 61års dagen och sa upp mig från mitt gamla jobb, blev rätt snart erbjuden att jobba lite på ett annat ställe o jobbar nu 2 dagar/vecka där o resten av veckan i skogen som jag inte hunnit med som jag velat.
Ångrar inte en sekund att jag tog steget, har en helt annan livskvalitet och ekonomin går ihop sig :grin: !!
Rekommenderas!

Jag är 61 och funderar varge dag på att gå i pension ,men tvekar .det påverkar ju pension regält om man börjar tulla på den redan nu.Men har en fundering på om jag kan klara mig på att tulla på besparingar ,jpobba på f skatt åt folk ,och averka i skogen .Och vänta med att ta ut pengar ur pension,några år.hur har du gjort?

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

totte  
#383661 Jag gick vid 63. Det var väsentlig skillnad från 61, men inte så avgörande upp till 65. Klart att det känns i plånboken, men det går att dra ner kostnaderna en hel del när man inte behöver pendla till jobbet.

Det är hursomhelst fantastiskt skönt att vara pensionist. Att varje dag kunna kika ut och bestämma sig vad skall jag syssla med idag, efter att ha kollat hur vädret ser ut och känt efter hur dagsformen förefaller.

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

machonisti  
#383727
Niking skrev:Oops! Shit happens!
/Niklas

Jo!
Varje år adderas ett på kontot :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

t4bb3  
#383910 blir 30 till nästa vinter...

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

jörgent  
#383937
Sture Andersson skrev:
jörgent skrev:61 år är jag. Tog ut min pension vid 61års dagen och sa upp mig från mitt gamla jobb, blev rätt snart erbjuden att jobba lite på ett annat ställe o jobbar nu 2 dagar/vecka där o resten av veckan i skogen som jag inte hunnit med som jag velat.
Ångrar inte en sekund att jag tog steget, har en helt annan livskvalitet och ekonomin går ihop sig :grin: !!
Rekommenderas!

Jag är 61 och funderar varge dag på att gå i pension ,men tvekar .det påverkar ju pension regält om man börjar tulla på den redan nu.Men har en fundering på om jag kan klara mig på att tulla på besparingar ,jpobba på f skatt åt folk ,och averka i skogen .Och vänta med att ta ut pengar ur pension,några år.hur har du gjort?


Gjorde o gjorde... jag räknade på pensionen o insåg att pensionen inte ändrar sig sådär dramatisk om man går i "förtid" - har samtidigt förberedd mig så till vidare att vi inte har några skulder vilket gör att man egentligen inte behöver så mycket in för att klara sig, barnen är utflugna och bilarna går mycket mindre än innan. Sedan jobbar jag ju 2 dagar/vecka förutom att det ju blir lite inkomster från skogen o det gör att skillnaden mot tiden då jag jobbade häcken av mig inte är så stor rent ekonomisk. Den allra största skillnaden är kanske det "sociala" - det kan gå dagar nu där jag inte snackar med andra än frugan och det kan kanske bli lite jobbigt i framtiden fast nu är det faktisk skönt :geek:

Så jag aldrig haft det så bra som nu, - fram för allt har min livskvalitet blivit oerhörd mycket bättre.

Jag är förstås medveten om att vi nog är priviligierade då vi har haft möjlighet att göra oss skuldfria men det är ju också ett val man gör - att man inte lånar till konsumtion utan köper när man har råd - typ

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

Sture Andersson  
#399893
jörgent skrev:
Sture Andersson skrev:
jörgent skrev:61 år är jag. Tog ut min pension vid 61års dagen och sa upp mig från mitt gamla jobb, blev rätt snart erbjuden att jobba lite på ett annat ställe o jobbar nu 2 dagar/vecka där o resten av veckan i skogen som jag inte hunnit med som jag velat.
Ångrar inte en sekund att jag tog steget, har en helt annan livskvalitet och ekonomin går ihop sig :grin: !!
Rekommenderas!

Jag är 61 och funderar varge dag på att gå i pension ,men tvekar .det påverkar ju pension regält om man börjar tulla på den redan nu.Men har en fundering på om jag kan klara mig på att tulla på besparingar ,jpobba på f skatt åt folk ,och averka i skogen .Och vänta med att ta ut pengar ur pension,några år.hur har du gjort?


Gjorde o gjorde... jag räknade på pensionen o insåg att pensionen inte ändrar sig sådär dramatisk om man går i "förtid" - har samtidigt förberedd mig så till vidare att vi inte har några skulder vilket gör att man egentligen inte behöver så mycket in för att klara sig, barnen är utflugna och bilarna går mycket mindre än innan. Sedan jobbar jag ju 2 dagar/vecka förutom att det ju blir lite inkomster från skogen o det gör att skillnaden mot tiden då jag jobbade häcken av mig inte är så stor rent ekonomisk. Den allra största skillnaden är kanske det "sociala" - det kan gå dagar nu där jag inte snackar med andra än frugan och det kan kanske bli lite jobbigt i framtiden fast nu är det faktisk skönt :geek:

Så jag aldrig haft det så bra som nu, - fram för allt har min livskvalitet blivit oerhörd mycket bättre.

Jag är förstås medveten om att vi nog är priviligierade då vi har haft möjlighet att göra oss skuldfria men det är ju också ett val man gör - att man inte lånar till konsumtion utan köper när man har råd - typ


Tar upp denna tråd igen ,jag jobbar fortfarande fulltid ,men funderar ständigt på detta .Har fått reda på att om man tar ut pension ,och jobbar på f-skatt så skattar man tydligen betydligt mindre ,men man måste ta ut pension hela året,man kan inte börja mitt i året utan man måste ta ut pension från början på året. Jag blir 62 i Januari.Prata med en revisor om att gå tidigare ,och han mena att efter skatt är det väldigt lite skillnad.
Tacksam för olika åsikter om detta att gå tidigare,pension.

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

JensSkoog  
#399905 Om du tänker på det, @Sture Andersson, så gör det :wink:

Har inte ångrat ett sekund på att jag gick på 64.
Förlorade några kronor på det, isär första året, men
fick så mycket. Jag har haft tid till allt jag gillar holla på med i skog
och här hemma och har inte saknat jobbet als! :surp:

Pängar skulle aldrig kunna köpa den tiden som jag har fått :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

hlb  
#399908 Lyssna på Jens, han är en klok och erfaren man. Jag tycker samma efter 8 år som pensionist.

Avatar Fallback

Re: Ålder på medlemmar

Sture Andersson  
#399910 Kul att höra att ni inte ångra er .
Kom gärna med mer åsikter i ämnet ,även åt andra hållet om det finns .

Användarvisningsbild

Re: Ålder på medlemmar

Kse  
#399912 Jag fyller visst 40 nästa år, var helt säker på att det var 39 men en kompis övertygade mig till slut och plötsligt hade jag förlorat ett helt år. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).