Virkesmätning och Matrisfub

Utfall av vinterns fröträdhuggning

56 inlägg 29949 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sv: Utfall av vinterns fröträdhuggning

Hurtig  
#379579
Camwood skrev:Handelspriset på sågat virke från sågverken varierar med längden på den samme. Priset är högre för längre virke. Hur sen brädgårdarna prissätter varierar nog. Men jag tycker att många tar mer betalt för längre virke.
Helt klart så är kvaliteten för det mesta bättre på långt virke.


Jag förstår, där jag handlar mitt virke är dom endast intresserade av hur många meter jag har tagit totalt, och vilken dimension såklart. Men det kan väl självklart variera mellan olika företag.

Avatar Fallback

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

Tosca  
#379594 Jag skulle gissa att det går runt för dem ändå...

Användarvisningsbild

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

Erre  
#381962 Vad har du för dig Mangan?
:smile:

Avatar Fallback

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

Robertberg  
#381997 Jaa jag har också undrat! Om du inte syns till i nästa vecka får träffen i Markaryd styras om till en skallgång istället!

Avatar Fallback

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

åberg  
#381999 Undrar också var @Mangan håller hus, tycker hans inlägg alltid är läsvärda.

Snickrar han månne? Han hade nån ekonomibyggnad som var lite lätt väderbiten vill jag minnas.

Avatar Fallback

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

Axl  
#382004 Jag brukar tänka innan att jag ska hålla koll som mangan på nedlagda timmar etc. Det har tyvärr inte lyckats hittills. Fick det första inmätt efter min huggning i veckan (3,4 % vrak pga fel dimension).

Användarvisningsbild

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

Göt  
#382065 jag har också funderat vart mangan tog vägen...han var ju väldigt aktiv här på forumet

Användarvisningsbild

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

machonisti  
#382167
Mangan skrev:Är det någon mening för mig att skriva längre, eller kommer varje inlägg jag gör hädanefter att resultera i gliringar och mer eller mindre irrelevanta kommentarer?

Detta är hans nästsista inlägg i denna tråd.

Avatar Fallback

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

isteskog  
#382171 Han räknar nog fortfarande på min fråga...... :???:

Användarvisningsbild

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

halvproffs  
#382188 Han är in och kollar lite iaf igår kvart över 4. Ursäkta 16.18. ska det vara. Finns ju även dold betraktelse. Ja hur det kan bli. Om man ger måste man även ta. Ja nog nu om detta, det skulle ju vara lite intressant om utfallet även om räkningen fallerade.

Användarvisningsbild

Re: Utfall av vinterns fröträdhuggning

Fredrik Reuter  
#382193 Hej,
Ja, vi får hoppas att Mangan fattar tangentbordet snart igen, många spännande vinklar på skogsproblem!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar