Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
#169727hmmm, tydligen ska kedjan vara åt "fel" håll. Farsan köpte en men vågade inte lägga på den då kedjorna var "fel" svängda. Bara att tuta och köra då antar jag!
Nån som provat terminatorn och kan berätta om resultatet?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem. -Captain Jack Sparrow
#169735Det är ju en av sakerna som kommer att bli förbjudna. Flera handlare rear nu ut terminator, kedjor m.m. för röjsågar innan det blir förbud att sälja.
Jag har inte testat själv men tror att det krävs en stark maskin för att orka driva den, men tror inte att det blir ett bättre resultat än riktig klinga/tråd.
#171683Som Phantom säger blir det säljstopp nu. Det gäller vad jag förstår röjtillbehör med rörliga metalldelar. 2 dödsfall i (varav 1 i england) senaste åren pga säger en del m slungkrafterna och varför de ska bort från marknaden
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).