Före och efter jobbet

Lars Molin filmer [Delad tråd]

25 inlägg 14159 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lars Molin filmer [Delad tråd]

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37908 :lol: :lol: :lol: ... tanken slog mig att det kunde varit : DOMÄNVERKETS STÄMPEL :wink: (stämpelyxa) ... precis som i filmen "mjölkpallen" som skrevs av LARS MOLIN .. en riktig klassiker ! hehe! (citerar repliker ur film)

-Nu jävlar flyttar du på dig gubbjävel , för nu backar jag ! ..och sen kommer jag ...

- Gör du det , ..så ska du få domänverkets stämpel bakom örat !!
(den filmen är ett exakt bevis på hur det fortfarande fungerar ) :wink:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37910 Visst va de i den filmen plogbilen körde sönder mjölkpallen gång på gång?

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37911
Kenneth skrev:Visst va de i den filmen plogbilen körde sönder mjölkpallen gång på gång?


Jo ända tills dom gjöt den i cement.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37915 jajjamen :lol: :lol: .. och gubben är tjurigare än satan själv .. och tillslut gjuter dom ett stort betong fundament så plogbilen kör åt helvete och kvaddas :lol: :lol: ...samtidigt är ju plogbilskillen en riktig "karriärjägare " som ska få bli sk. vägförman om han lyckas få bort denna lilla mjölkpall förgott till vägverkets förtjusning :lol: :lol: ... går ju att jämföra med idag , då mjölkpallar återskapas av rent kulturellt intresse :wink: ... det är en riktigt rolig film ... bör nämnas att LARS MOLIN själv var vägmästare i större delen av sitt liv och att hela filmen bygger på en verklig historia :wink:

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#37916 En av dom roligaste filmerna! Molin var min idol i filmbranschen, han har gjort en räcka riktigt bra och roliga filmer. När han dog var det nån som skrev: "Lars Molin har visat oss att man kan göra stor konst utifrån lust och livsglädje och inte bara utifrån ångest och elände." Ett eftermäle av högsta klass.

Tänk bara på Potatishandlaren :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37917 Ja den är då kul.
Då han kommer in å beställer cementen å det blir ett jäkla gapp skratande. å alla undra vad i.....

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37918
totte skrev:En av dom roligaste filmerna! Molin var min idol i filmbranschen, han har gjort en räcka riktigt bra och roliga filmer. När han dog var det nån som skrev: "Lars Molin har visat oss att man kan göra stor konst utifrån lust och livsglädje och inte bara utifrån ångest och elände." Ett eftermäle av högsta klass.

Tänk bara på Potatishandlaren :lol: :lol: :lol:


förbannade satans säng jävel.
Ligg still för helvete om du inte vill blir morsa i....
Men gör nåting.....
Ja vad ska jag göra?
Hämta en svets eller nåt....
åhhhhhhh

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37919 De e humor :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#37920 När jag hade sett Potatishandlarn först gången så skrattade jag med jämna mellanrum i fyra dar efteråt. Tror den är det roligaste jag har sett i hela mitt liv! Kan komma att tänka på den ibland och börja skratta bara för det.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37922 ja fy f-n ..potatishandlaren :lol: :lol: .. och scenen med sängen :lol: :lol: när gubben måste hjälpa till , .. nej jag tror att vi / jag vikit av tråden här ? ...men det var j-vligt kul att fler än jag kommer ihåg alla dessa roliga episoder och filmer av just Lars Molin :wink: .. nu behöver jag inte känna mig så "old scool" på forumet ju :lol:

   TS
Användarvisningsbild
totte  
#37926 En riktigt fin scen också på morgonen efter. När potatishandlarn försöker smita och gubben sitter påvakt i hallen så han inte kommer iväg. Och sen i köket där dom sitter och glor påvarann till Lassgård utbrister: "Men det var en riktigt skitsäng" och sen bryter skrattet löst. Det är skådespeleri påriktigt hög nivå!

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37931 ja fy f-n jag instämmer helt :lol: :lol: .. det kanske inte var så tokigt att jag lyckades komma att tänka på domänverkets stämpel yxa ändå ? , .. man är skadad av sin uppväxt :lol: som i sin tur ger andra "märken" :wink: .. nu måste vi ju få denna tråd att växa ! , men just nu behövs nog lite hjälp :wink:

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#37935 Lars Molin var nog en av de bättre filmskaparna som vi har haft i "gamla Svedala", och gärna då i kombination med "Hirdvall".
Filmen när de tjafsar om mjölkpallen heter fö "Midvinterduell",,,, (för den som ev funderar på att anskaffa den).

Användarvisningsbild
totte  
#37939 Håller med, Hirdvall är lysande. Molin sa själv en gång att Hirdvall är det bästa som finns. Hans "gubbar" i Molins filmer är otroligt bra.

Bra du sa "Midvinterduell" hade glömt namnet på den.

Användarvisningsbild
halvproffs  
#37975 Jag kände stor saknad när Molin gick bort, det är bara att hoppas att det finns någon som kan ta upp hans fallna mantel ,Andra bra TVteatrar är: Vi hade ju tur med vädret i alla fall, Motorsågen skriven av Parling, och den med han som vägrade betala för sophämtningen med anledning av att han inte hade några sopor. Tror att det också var Molin.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).