Skördare

Parkeringsbroms på 1070

7 inlägg 3652 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Parkeringsbroms på 1070

nelson87  
#378907 Har en timberjack 1070 -01 som jag tror Parkeringsbromsen inte släpper på. Har försökt leta rätt på magnetventilen som styr den, men hittar inte den. Alla markeringar på dom har ramlat bort. Någon som vet var den sitter? kanske har en bild på de?



   TS
Avatar Fallback

Re: Parkeringsbroms på 1070

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379040 På D sitter den överst på en limpa fäst på väggen mellan dieselmotor och hydraultanken,från motorsidan.
Är vanligt fel att magneterna bränns.

Avatar Fallback

Re: Parkeringsbroms på 1070

nelson87  
#379259 Vi hittade och räknade ut vilken ventil de var. Själva kabeln verkar de inte va fel på iaf för vi hade ström. Går de kolla ventilerna på något smidigt sätt?

   TS
Avatar Fallback

Re: Parkeringsbroms på 1070

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379265 Det som händer är att magnetspolen brinner av,dvs den svarta runda klimp som kontakten är fastskruvad i och som är fäst i ventilen med en plastmutter.
Testa den med en summer,ska sumra om du mäter mellan dom 2 stiften som är mittemot varandra.
Finns ett tredje lite bredare stift oxå,är för skyddsjord så det ska du inte bry dej i.
Ifall magneten inte sumrar är den trasig,du kanske kan låna en magnet från ex diffmagneten så du kommer iväg

Avatar Fallback

Re: Parkeringsbroms på 1070

hemek_h18  
#379293 Byt plats på Parkerings ventilen och tex bakdiffens ventil dom sitter bredvid varandra pröva att byta magneten först om det inte blir bättre ta hela ventilen

Avatar Fallback

Re: Parkeringsbroms på 1070

nelson87  
#379363 japp vi ska testa i slutet av veckan. återkommer med resultatet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Parkeringsbroms på 1070

nelson87  
#381556 Vi har nu kunnat bekräfta att de va magnetventilen som spökade. Bytte med en annan och då fungerade de.
Tack för hjälpen med tips :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).