Skogsnyheter

Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

21 inlägg 8780 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356474 Å staffan Norin tar över sol tillförordnad generaldirektör efter Monika Stridsman http://www.skogsaktuellt.se/artikel/491 ... dsman.html
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376347 http://www.lantbruk.com/skog/han-kan-bl ... s-nya-chef

Vad tror ni om Herman som ny GD för skogsstyrelsen?

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376354 Frågan är ju hur fria tyglar som Herman skulle få att styra Skogsstyrelsen som han vill. Blir han bakbunden av Mp +V, lär han inte kunna göra ett gott jobb som generaldirektör. Får han däremot fria händer, kan det nog bli en klar förbättring, jämfört med Stridsman.
/Niklas
Senast redigerad av Niking tor 25 feb 2016, 10:25, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376444 Herman Sundqvist vore rätt man på rätt plats...

https://hermansundqvist.wordpress.com/

Nog med förslag....

^:)^ ^:)^ \M/ \M/

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

rokon  
#376455 Klart sossarna får välja Herman, miljöpartiet får ansvara för båtbottenfärgerna istället 🧠

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Fredrik Reuter  
#376533 Hej,
Ja, detta blir onekligen intressant!
För som vill avvara en del av lunchen så sänder http://www.regeringen.se live med start 12:00 idag.

Jag tycker det är spännande ur flera vinklar men den kanske mest spännande kan vara att regeringen troligtvis har ett starkt fokus på skogspolitisk ideologi - de har ju möjligheten att styra Skogsstyrelsen i en bestämd riktning med sitt val.

Väljer de Herman Sundqvist så känns det som att regeringen gör ett aktiv val mot ett aktiv brukande av skogen och fokus på produkter som kommer ur den.

Jag kan ha fel, men det känns i så fall som ett trendbrott då de senaste tre GD:sarna har haft ett mer miljöfokus.

Avatar Fallback

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

isteskog  
#376536 Man kan ju bara hoppas ...... :???:

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Fredrik Reuter  
#376562 Jorå, det blev Herman Sundqvist! Kolla länken ovan.

Avatar Fallback

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

isteskog  
#376566 Härligt!
Har följt Herman S på hans blogg i några år. Det verkar vara en balanserad person med gedigen skogskunskap men även intresserad av miljöfrågorna.
Det blir nog bra :-BD

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376567 Då är det bara hoppas att har får tillräckligt fria händer att sköta sitt nya jobb utan att behöva gå i Miljöpartiets och SNF:s ledband.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Fredrik Reuter  
#376568 Ja, det ska bli spännande att följa. Detta medför lite omarrangemang där han tidigare varit aktiv. En ny skogschef torde behövas hos Sveaskog och även en ny ordförande i Föreningen Skogen.

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376575 Herman Sundqvist är norrbottning liksom landsbygdsminister Sven-Erik Bucht.
Herman har skogs någonstans vid Luleå.
Herman har en egen blogg med en verklighetsnära och sansad skogsdebatt.

För Sverige och skogen bör detta bli bli bra.
Han har en passion för Svenskt skogsbruk, förståelse för vetenskap, fakta och gillar fåglar. Han är en enligt uppgift en god ledare.
Skogsstyrelsen tog nyligt beslut emot Herman Sundqvists argument på bloggen att inte sänka den lägsta slutavverkningsåldern på skog i norra Sverige. Kan han riva upp det beslutet?.

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#376644 En kvinna tycker jag.
Ny skogs chef hoppas jag blir bil Marie L-S. Hon har väl att som krävs!
Och finns väl kvar inom verksamheten?
Hon är en av de i höga hattarna bland skogsfolket jag mött som jag verkligen gillar. Stor kunskap och generös.

Användarvisningsbild

Re: Monika Stridsman slutar på Skogsstyrelsen

Sunilorblede  
#376647
Sweden-viking skrev:...Skogsstyrelsen tog nyligt beslut emot Herman Sundqvists argument på bloggen att inte sänka den lägsta slutavverkningsåldern på skog i norra Sverige. Kan han riva upp det beslutet?.


Hoppas inte eftersom argumenten på bloggen inte var ordentligt genomtänkta och vissa av dem underbyggda av rent felaktiga påståenden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).