Avverkning (slutavverkning)

Frötallshuggning!

6 inlägg 3614 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Frötallshuggning!

henkperz  
#369850 Tjena! Har vari ute i helgen och huggit 5st frötallar, ska fortsätta med lite gallring och föryngring. Alla rotstockar var över 26cm i topp, mellan 46 och 49 dm upp :)

Slänger upp en par bilder från en dag i finvädret

Ha´de/ Henke



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Frötallshuggning!

Blivande snickare  
#369896 Nice, lite avundsjuk på ditt väder åxå! :)

Avatar Fallback

Re: Frötallshuggning!

Carlfritidshuggare  
#369933 Trodde aldrig jag skulle bli nostalgisk och är inte särdeles intresserad av maskiner men när jag ser den modellen av Volvo BM-traktor så väcks något. Urtypen för traktorer jag såg som liten eller något.

Huggningen var också fin.:)

Användarvisningsbild

Re: Frötallshuggning!

halvproffs  
#369954 Blev också lite nostalgisk. Hade en sån liten Nokkakran i 17 år. Nästan aldrig nå krångel. Ett par missöden dock. I leden mellan bom och sticka sitter det rörsprintar som gick av för mig så axeln gled ur och orsakade lite skada på ledöronen. Kolla upp det!

Avatar Fallback

Re: Frötallshuggning!

henkperz  
#369957 Ja det är ju rejäla grejor Volvo bm. Kanske inte så modernt men det är gott turbovissel i skogen när man kranar iallafall! :grin:

Det sitter dubbla spännstift i alla leder nu! Du har nämnt det förut så det är ordnat :) Dock tycker jag kranen är svag! Kanske för att jag kör timmerbil till vardags men tycker nog ändå att den är i vekaste laget :/

   TS
Avatar Fallback

Re: Frötallshuggning!

rikard_e  
#370016 Tjusigt! Välskött Bm ock :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).