Skogsnyheter

Stormen Tor

19 inlägg 6583 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stormen Tor

Hema  
#369290 Enligt nyheterna ska stormen Tor snart drabba även Sverige. Dock upplever jag att det redan både blåser och regnar stundtals mycket kraftig! (Sjuhärad) Det pratas också om ett ytterligare stormoväder senare i helgen.
Hoppas träden väljer att stå kvar.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Stormen Hor

tyke  
#369291
Hema skrev:Enligt nyheterna ska stormen Tor snart drabba även Sverige. Dock upplever jag att det redan både blåser och regnar stundtals mycket kraftig! (Sjuhärad) Det pratas också om ett ytterligare stormoväder senare i helgen.
Hoppas träden väljer att stå kvar.

Det lär nog storma rejält här hemma om det blir som överskriften säjer :surp:

Avatar Fallback

Re: Stormen Hor

tallen100  
#369298 Nämen Hema!!! Vilket språk :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stormen Hor

machonisti  
#369299
tyke skrev:
Hema skrev:Enligt nyheterna ska stormen Tor snart drabba även Sverige. Dock upplever jag att det redan både blåser och regnar stundtals mycket kraftig! (Sjuhärad) Det pratas också om ett ytterligare stormoväder senare i helgen.
Hoppas träden väljer att stå kvar.

Det lär nog storma rejält här hemma om det blir som överskriften säjer :surp:

Du menar om det stormar hor?

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

stektlök  
#369300 Detta låter stökit.

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

Hema  
#369303 Nämen alltså jag är oskyldig! Men hur gick detta till (står TOR i första inlägget)? Någon som gjort mig ett spratt? :lol: :lol:

Edit: Måste va tyke som tycker det är så kul att det äntligen är helg. :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormen Tor

Erre  
#369309 @JensSkoog
Det verkar bli rejäl storm i Norge vad jag förstår. Hur har du det?

Användarvisningsbild

Re: Stormen Tor

machonisti  
#369311
Hema skrev:Nämen alltså jag är oskyldig! Men hur gick detta till (står TOR i första inlägget)? Någon som gjort mig ett spratt? :lol: :lol:

Edit: Måste va tyke som tycker det är så kul att det äntligen är helg. :)

Då måste vi väl alla skratta med, :lol: :lol: :lol: för visst är det kul när det är fredag!

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

tyke  
#369312
machonisti skrev:
Hema skrev:Nämen alltså jag är oskyldig! Men hur gick detta till (står TOR i första inlägget)? Någon som gjort mig ett spratt? :lol: :lol:

Edit: Måste va tyke som tycker det är så kul att det äntligen är helg. :)

Då måste vi väl alla skratta med, :lol: :lol: :lol: för visst är det kul när det är fredag!

Jag är den mest oskyldige i denna församling. 8)

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

Amatörhuggare 62  
#369313 Innan jag gick in från verkstaden, så sade dom på nyheterna.

Att det var Orkan i Norge !!

Så fort det blir lenväder så börjar det blåsa.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Tor

machonisti  
#369315
tyke skrev:
machonisti skrev:
Hema skrev:Nämen alltså jag är oskyldig! Men hur gick detta till (står TOR i första inlägget)? Någon som gjort mig ett spratt? :lol: :lol:

Edit: Måste va tyke som tycker det är så kul att det äntligen är helg. :)

Då måste vi väl alla skratta med, :lol: :lol: :lol: för visst är det kul när det är fredag!

Jag är den mest oskyldige i denna församling. 8)

Med korsade finger....

Användarvisningsbild

Re: Stormen Tor

JensSkoog  
#369321
Erre skrev:JensSkoog
Det verkar bli rejäl storm i Norge vad jag förstår. Hur har du det?

Vinden tar i här ochså, just nu, men det är på västra kusten det är värst nu. Där blåser tak av hus och slepvagnar av vägen. Ska visst komma till Hedmark vid gränsen mot Sverige i löpet av natten.
Men vi som bor lite längre söder, ska inte känna så mycket. Men, "snusfärjan" til Strömstad går inte och det samma går för danskebåten.
Hade tänkt gallra lite i morgon, men om det blåser som nu, blir det absolut inte. :wink:

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

Bm350boxer  
#369378 Nyligen avverkat, blött i markerna o nu friskar det i här nere. :cry:

Avatar Fallback

Re: Stormen Tor

80-90  
#369402
JensSkoog skrev:
Erre skrev:JensSkoog
Det verkar bli rejäl storm i Norge vad jag förstår. Hur har du det?

Vinden tar i här ochså, just nu, men det är på västra kusten det är värst nu. Där blåser tak av hus och slepvagnar av vägen. Ska visst komma till Hedmark vid gränsen mot Sverige i löpet av natten.
Men vi som bor lite längre söder, ska inte känna så mycket. Men, "snusfärjan" til Strömstad går inte och det samma går för danskebåten.
Hade tänkt gallra lite i morgon, men om det blåser som nu, blir det absolut inte. :wink:

Blåser friskt i v Värmland nu !!! Blir å gå ut å räkna nya vindfall i morgon :sad:

Användarvisningsbild

Re: Stormen Tor

stegmaster  
#369412 Det blåste lite här helt söderut i Norge ochså, men inget ekstremt.
Dock var det såpass att min jobbarkompis inte ville gå skogen, så det blev en dag på vedbacken istället.
Har varit riktig kontraster i väderet denna veckan. Förre helgen 25cm snö och -10 grader, i dag(5 dager senere), alla snöen borte och +8 grader, even tjälan börjar lossa. :sad:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).