tis 26 jan 2016, 20:36#368608
Som sagt, byte av kretskort i de olika hållarna i IPS-boxarna ger ju en ledtråd gällande om det är kortet som behöver lödas om/bytas ut eller om felet sitter i spaken/kablaget mellan spak och IPS-boxen (eftersom lampan på den aktuella funktionens kretskort inte lyste så verkar den funktionen inte få ström och då fungerar styrningen till hydrauliken).
Jag har ett svagt minne om att ombyggnation från apskallar till minispakar kräver separat jordning från spaken - något apskallarna inte hade behov av. Kolla hur det ser ut med jordningen av spakarna om felet inte sitter i kretskortet i IPS-boxen.
Som någon nämnt tidigare om 5-56/WD40 på kontaktytor - testa detta i infästningen mellan aktuellt kort och IPS-boxen.
Är absolut inte duktig på fordonselektronik, men lite felsökning har jag tvingats göra när man körde Minibrunett - hoppas det kan ge något uppslag som leder fram till en lösning på problemet.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain