ATV och UTV i skogen

Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

139 inlägg 70435 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#364782
Hema skrev:Jag får nog ge upp. Jag vet att jag har sett ett videoklipp, där vagnen bara driver på de hjul som har sämst grepp. Men efter flera timmars sökande kan jag inte finna det. Alltså jag är typ hundra på att jag sett det där klippet. Ingen annan som sett det?

På sida 2 i den här tråden finns en Youtube länk till en film. :wink:

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

svampbob  
#364809
Mikael skrev:
Hema skrev:Jag får nog ge upp. Jag vet att jag har sett ett videoklipp, där vagnen bara driver på de hjul som har sämst grepp. Men efter flera timmars sökande kan jag inte finna det. Alltså jag är typ hundra på att jag sett det där klippet. Ingen annan som sett det?

På sida 2 i den här tråden finns en Youtube länk till en film. :wink:


Ja där är det helt klart något som är fel. Jag kan inte minnas att något liknande någongång har hänt mig. Tar det stopp för mig så det i princip alltid förarfel. Rätt vanligt att ramstyrningen ligger fel och grinden hakar i ett större träd. För smala och krokiga vägar är ett fel som ständigt återkommer :grin:

Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Hema  
#364851 Jaha, spelar ju ingen roll hur länge man söker om man är blind. Jaja tack för att vi fick ett slut på det här iaf! :)

Användarvisningsbild

Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Robbanhög  
#365202 Nån som har koll på BRA åf i södra Stockholm eller Sörmlands trakten för respektive vagn?? Som vet vad man pratar om [emoji41]

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

svampbob  
#365219
Robbanhög skrev:Nån som har koll på BRA åf i södra Stockholm eller Sörmlands trakten för respektive vagn?? Som vet vad man pratar om [emoji41]


Du får nog vara glad om du hittar någon i Sverige som vet mer än vad dom läser innantill i broschyren.

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Robbanhög  
#365224 Misstänkte att det va så [emoji30]

Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

skogsbonne  
#365254 Bästa är väl att ringa till kranman och avestavagnen och fråga om allt och lite till ;)

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

anersimyra  
#365260
Robbanhög skrev:Nån som har koll på BRA åf i södra Stockholm eller Sörmlands trakten för respektive vagn?? Som vet vad man pratar om [emoji41]
Bo Zenk i Nyköping. Be att få prata med någon av mekanikerna i stället för " fet Mats.".. :???:

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

anersimyra  
#365261 Annars har ingenjörs firma Kurt Nyberg med säte i Nacka och fårö på Gotland bägge vagnarna i sitt program. Om du ringer så fråga inte efter Kurt då han nyligen avlidit.. :o Jag pratade med en av " gubbarna " på fårö som verkade mycket kunnig. Bromma skog och trädgård hade i vart fall tidigare Avestavagnen, tyvärr var den mekaniker jag hade kontakt med en riktig nolla.. :sad: I nynäs fanns också ett företag som sålde Avesta men de har " konkat," eventuellt har andra tagit över.. :?:

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Robbanhög  
#365291 Dem skall jag kolla med [emoji4]

Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Kroken3  
#365295 Ring Niclas på Kranman; kunnig, hjälpsam och delar gärna med sig av kunskap och erfarenheter! Telefon 052543019. Jag köpte min 1750 av honom, :-BD /Christina

Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Hema  
#365298
Kroken3 skrev:Ring Niclas på Kranman; kunnig, hjälpsam och delar gärna med sig av kunskap och erfarenheter! Telefon 052543019. Jag köpte min 1750 av honom, :-BD /Christina

Hoppas du fick den i blått. :) Btw tycker 1750 verkar va en bra vagn från Kranman. Såg en live hos ATVHUSET och jag blev lite sugen. Men det finns ingen ekonomi till det.

Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Kroken3  
#365320 Ja, blått hade matchat Isekin bättre, :lol: ! Men jag är nöjd med mitt blå/röda ekipage

Avatar Fallback

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Hema  
#365324
Kroken3 skrev:Ja, blått hade matchat Isekin bättre, :lol: ! Men jag är nöjd med mitt blå/röda ekipage

Btw har du gjort någonn tråd om ditt fina ekipage?

Användarvisningsbild

Re: Kranman 1900 vs avestavagnen ms38

Robbanhög  
#366124 Ser nu ut som det blir en avesta MS 48

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).