Motorsåg och handhållet

X-feller, ny hjälpare i skogen.

58 inlägg 22126 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

tallen100  
#366086 Aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter \:D/ :D :D

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

Erre  
#366088
tallen100 skrev:Aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter \:D/ :D :D

Hahaaha.
Det sjunger min kollega ibland. Har bara hört det av han innan.
Då finns det 2 iallafall. :lol:

Avatar Fallback

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

tallen100  
#366089
Erre skrev:
tallen100 skrev:Aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter \:D/ :D :D

Hahaaha.
Det sjunger min kollega ibland. Har bara hört det av han innan.
Då finns det 2 iallafall. :lol:

:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

anersimyra  
#366092 Ha ha ha, den ska jag sjunga nästa gång någon av " gubbarna " kör över min dunk, kör ner skyltningen, slår mig med kranen, drar tag i stammen jag just börjat kvista, svänger eller lyfter kranen när jag kopplar vinschvajern, kör på stocken jag sitter på när jag filar sågen, kör sönder kvarstående träd i parti och minut.. =))

Användarvisningsbild

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

Peteflamingstar  
#366106
tallen100 skrev:Aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter \:D/ :D :D


Ni har väl tagit med er träskorna va?! :grin:

Avatar Fallback

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

röjar kalle  
#366111
anersimyra skrev:Minst..och varför skulle man behöva lyfta en grov tall ända upp till " himlen ".. :shock:

Om man är lång och ståtlig kan det vara bra att få upp arbetshöjden och om man har kortsvärd på sågen 11 tum. :wink:

Avatar Fallback

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#366113
röjar kalle skrev:
anersimyra skrev:Minst..och varför skulle man behöva lyfta en grov tall ända upp till " himlen ".. :shock:

Om man är lång och ståtlig kan det vara bra att få upp arbetshöjden och om man har kortsvärd på sågen 11 tum. :wink:


Precis stocken ska vara mellan knä och höft.
Kul att höra att det finns fler 11tums huggare på forumet :wink:

Användarvisningsbild

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

anersimyra  
#366117
röjar kalle skrev:
anersimyra skrev:Minst..och varför skulle man behöva lyfta en grov tall ända upp till " himlen ".. :shock:

Om man är lång och ståtlig kan det vara bra att få upp arbetshöjden och om man har kortsvärd på sågen 11 tum. :wink:

Jamen på stamhelvetet finns ju inga jävla grenar. Kan man inte kapa en markliggare utan att köra sågen i gruset har man förfan inget i skogjäveln att skaffa, är man en " långstång " så ska man spela basket i stället om arbetshöjden inte duger.. 😈 .. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

röjar kalle  
#366130 Det är därför dina arbetskamrater kör på stocken du sitter på och filar efter alla stensågningar.Så det är en grej för dig Anders dom är trötta att det blir inget gjort- :wink:

Användarvisningsbild

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

JensSkoog  
#366143
anersimyra skrev:Jamen på stamhelvetet finns ju inga jävla grenar. Kan man inte kapa en markliggare utan att köra sågen i gruset har man förfan inget i skogjäveln att skaffa, är man en " långstång " så ska man spela basket i stället om arbetshöjden inte duger.. 😈 .. :mrgreen:

Du är i humör i afton, "anersimyra" :mrgreen: :lol: :lol:
Tänkta att det var mycket arbete till intet när jag såg han hissade upp stammen, men det va väl främst för att demonstrera prylen. :wink:

Användarvisningsbild

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

anersimyra  
#366144 :grin: det är det jag menar Jens, rigga och hissa till knähöjd bara för att sen gå utefter stammen och inget göra.. :lol: men konstruktören ska ändå ha en eloge för sin ide och jag hoppas han kan leva på sitt " mekano, " jag kommer dock inte bidra till hans försörjning.

Användarvisningsbild

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

JensSkoog  
#366152
anersimyra skrev::grin: det är det jag menar Jens, rigga och hissa till knähöjd bara för att sen gå utefter stammen och inget göra.. :lol: men konstruktören ska ändå ha en eloge för sin ide och jag hoppas han kan leva på sitt " mekano, " jag kommer dock inte bidra till hans försörjning.

Inte jag hellre :lol: Har värderat olika stalpar, och even hempulad en, men det känns bättre att använde lite rep eller spakblocken om den behövs med fäste högt upp om det är svåra, lutande träd. Mardrömmen är ju att man använder en sådan, och så holler inte "fotfästet". :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: X-feller, ny hjälpare i skogen.

tallen100  
#366187
anersimyra skrev:Ha ha ha, den ska jag sjunga nästa gång någon av " gubbarna " kör över min dunk, kör ner skyltningen, slår mig med kranen, drar tag i stammen jag just börjat kvista, svänger eller lyfter kranen när jag kopplar vinschvajern, kör på stocken jag sitter på när jag filar sågen, kör sönder kvarstående träd i parti och minut.. =))

:lol: :lol: :lol: :lol: Låter som det aldrig blir långtråkigt med sådana kamrater :shock: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).