Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Något för skogsdikning/stubbrytning/markberedning...

17 inlägg 10201 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Något för skogsdikning/stubbrytning/markberedning...

Fredrik Reuter  
#36392 Okej, jag var bara tvungen.
Liten nätt grävare detta, 42 kubik i ett skoptag med största skopan.
Framkallar lite känslor hos maskingalna, men hur skulle denna vara att köra fast i surhål? :wink: :lol:

Bild


http://www.liebherr.com/lh/en/5021_110593.asp



   TS
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36406 Åh, den skulle göra underverk med mina mossar... 😈

Användarvisningsbild
totte  
#36418 Du menar att du skulle frakta bort mossarna helt förstår jag. :lol:

Avatar Fallback
Morgan Nordin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36430 Bottnar man inte i de flesta surhål långt innan det är risk att vatten och dy når motorn på denna maskin :D ?

MN

Användarvisningsbild
totte  
#36433 Om killen som står till höger är ca 1.80 så är det ca 3 m höjd på larven :shock: . Så den bottnar nog även i rätt många småsjöar. Och med 800 ton så sjunker den garanterat ner till ganska fast botten. 8)

Så har den 2 x 2000 hp att åka med också, så den orkar väl dra sig fram med skopan om den skulle fastna, larven ser ju inte ut att vara särskilt terränganpassad.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#36444 Man får sträcka på sig när man byter glödlampa på kran armen :roll: :lol:

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36459 En sån vill jag ha 8)

Användarvisningsbild
Skog  
#36476 Ja skaffa en sån NZ å bredda vägjävelen genom Järbo så man tar sig fram med trailer å en lite större maskin på utan att få trafikdelare med sig :wink: :wink: :wink: :lol:

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36485 Har du varit här och härjat nu igen

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36486
Skog skrev:Ja skaffa en sån NZ å bredda vägjävelen genom Järbo så man tar sig fram med trailer å en lite större maskin på utan att få trafikdelare med sig :wink: :wink: :wink: :lol:


Jag skulle kunna göra underverk i bygden om jag haft en sån

Avatar Fallback
amcore  
#36724 ja den måste va kul att leka med.. men att tanka full tank lär kännas i plånboken, 19690 l/5,202 gal..

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36756 liten lätt maskin :) , var de nån som läste något nummer av boggi i våras? där va den största grävmaskinen jag har sett med. skopan på ynka 255 kubik. maskin va 56 meter bred och 148 meter lång och vägde 14000 ton :wink:

Användarvisningsbild
Golddigger  
#36783 Denna djupgrävare samt höjdgrävare har jag kör när jag jobbade uppe i Björkdalsgruvan
Vikten är 186 ton och har en skopvolym på 10 m3 samt 15 m3 på höjdgrävaren

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36790 Behändig hjullastare, vi har en Cat 970 här i Masugnsbyn i dolomitdagbrottet
och jag har kört Cat 980 & 988 i Svappavaara och lastat malmslig på
truckar Cat 669 & 771 som syns på nedre bilden, som jag åxå kört.
Kul med såna biffar.

Användarvisningsbild
jnse  
#171171
Slurfi skrev:...och jag har kört Cat 980 & 988 i Svappavaara och lastat malmslig på
truckar Cat 669 & 771 som syns på nedre bilden, som jag åxå kört...


Har du jobbat åt BLETAB / Cliffton?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).