ATV och UTV i skogen

Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

9 inlägg 6171 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

Hema  
#361920
Bild

Någon som har någon erfarenhet av att koppla in extraboxar på maskinen? Har hört att det inte är så ovanligt med Power Commander på motorcyklar, men inte hört något om det till ATV:er.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

weldion  
#361969 Jo, folk kopplar in Dynojet på fyrhjulingar också. Bildexemplet som du lagt upp med Autotune-delen är fin. Då gör den en egen map efter förbränningsvärdena medan du kör. Dock så är det inte nödvändigt med en Dynojet om du inte har bytt ut något på insugs- eller avgassidan. Så om du kör helt original så vinner du inget på det som skulle rättfärdiga inköpspriset.

Avatar Fallback

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

Hema  
#362014 Okidoki, men då antar jag det inte är så vanligt för arbetsmaskiner, utan mer bus/tävlingsmaskiner.

Man kan ju tycka att sådan här utrustning borde sitta original på maskinerna..

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

skogsbonne  
#362089 Kör med både Pc5 och AT på en raptor 700 samt bara Pc5 på outlander och kommer sätta på Pc5 på renegaden jag har nu.

Är ju ett måste om man sätter på slipon annars behövs det ju inte då den redan är "mappad" original

Avatar Fallback

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

Hema  
#362093
skogsbonne skrev:Kör med både Pc5 och AT på en raptor 700 samt bara Pc5 på outlander och kommer sätta på Pc5 på renegaden jag har nu.

Är ju ett måste om man sätter på slipon annars behövs det ju inte då den redan är "mappad" original

Hur mycket gör det upplever du?

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

skogsbonne  
#362095 ger ju några hk med slipon och box men är inte därför jag har det på can am utan för ljudet och mindre värme

Avatar Fallback

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

Hema  
#362117
skogsbonne skrev:ger ju några hk med slipon och box men är inte därför jag har det på can am utan för ljudet och mindre värme

Ja mindre ljud är alltid trevligt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

skogsbonne  
#362129 mer ljud alltså, slipon ger ju inte mindre direkt ;)

Avatar Fallback

Re: Trimma/Optimera motorn med Power Commander + Auto Tune

Hema  
#362154
skogsbonne skrev:mer ljud alltså, slipon ger ju inte mindre direkt ;)

Tänkte att med boxen så blev det något mindre än om du bara hade kört med sportljuddämparen. Men det kanske inte är märkbart.. hmm kanske tankevurpa här.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).