Skördare

Veckans haveri!!

24 inlägg 9156 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Veckans haveri!!

Lukas_Lundstrom  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36048 Tror ni inte att pumplådan på vår cat 550 skotta i torsdagskväll. totalt sopslut inuti... låg ca 2 cm spån i botten på den... och de bästa va att den va halvvägs uppbackad på flyttbilen... så de va bara att börja skruva där den stod... idag så lyftes motor och pumplåda bort...



   TS
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36049 De där lät ju riktigt jobbigt....
Har oxå fördelnings låda på 5000, den skrammlar å för rätt duktigt med liv nu. är rädd att den oxå kommer å ge upp framöver. :cry:

Användarvisningsbild
masterchief  
#36054 Huuah vilket läge :oops:
Och jag som tyckte det var jäkligt när dieselavstängaren hängde sig när jag skulle starta 2004an och rulla av trailern för ett år sedan.
Det gick dock att lura med att sätta 24volt direkt på den fran trailern, du mjukade den upp, tur man hade 20m kabel i kojan :roll:
Heder åt Håkan som inte tog en krona för den extra timme det tog att få igång den...
efter den våldföringen så har den aldrig hängt sig igen....

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36058 Varför blir man inte förvånad att nåt sånt där händer när det är som mest olämpligt tex när man ska av eller på trailer. Blev lika för mig då pumpkopplingen brann upp dan före midsommarafton och fick stå i skogen i fler dar pga midsommarfirande :D innan man fick hjälp. Dessutom stod den 2 meter från bilväg så man var lite nervös att buset skulle få för sig något. Det enda positiva var att det var just nära väg.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36064 På skolans "skogsjan" skulle vi serva lite innan den skulle ut i skogen. Tog ur pluggen på pumpfördelningslådan,kom bara ut lite järnskrot. Snustorrt! Då hade röret som den pumpar runt oljan i nötts sönder så oljan runnit ur.

Avatar Fallback
freddy213  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#36068 min gamla 870B havererade en insugsventil på ettans cylinder o ramla ner i cylindern så vi stod i 2 veckor hemma i ladan o plocka ur och renovera motorn och toppen...detta var i december ganska kallt :( ...senare i april hände samma sak,då på 6:ans cylinder...då köpte vi en helt ny motor... :roll:

Användarvisningsbild

Re: Veckans haveri!!

Fredrik Reuter  
#526238 Denna tråd fyller tio år.
Hur gick det @Lukas_Lundstrom ? Och har ni kvar den än?

#tb10

Användarvisningsbild

Re: Veckans haveri!!

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#540170 Den är nog utbytt sedan länge om jag inte har fel.

Användarvisningsbild

Re: Veckans haveri!!

Nyborg  
#742766 Allting flyter på, när det plötsligt börjar ryka nåt kopiöst ur avgasröret på traktorn. Som en dimma bakom, och en sötaktig fuktig doft. Tråkigt att behöva börja skruva mitt i vintern! Får väl röja i garaget och beställa ny blockpackning.. 🤬 🤬 👎

Användarvisningsbild

Re: Veckans haveri!!

Nyborg  
#747348
Nyborg skrev:Allting flyter på, när det plötsligt börjar ryka nåt kopiöst ur avgasröret på traktorn. Som en dimma bakom, och en sötaktig fuktig doft. Tråkigt att behöva börja skruva mitt i vintern! Får väl röja i garaget och beställa ny blockpackning.. 🤬 🤬 👎

Isärtaget.

Användarvisningsbild

Re: Veckans haveri!!

skogsjan695xl  
#747366 Matarpumpen på skördarn rasade häromveckan. Men med nästan 19.000 timmar på räknarn får det vara okej.
Tråkiga var att 10 minuter efter detta blev lagat så gick datorn i aggregatet sönder 💸

1644175780_snapchat-2104329792.jpg
1644175780_snapchat-489978580.jpg

Användarvisningsbild

Re: Veckans haveri!!

svampbob  
#837308 I början på veckan kom en från forumet förbi och fick med sig lite järnskrot. Han hinner bara ett par kilometer innan växellådan havererar. Idag när jag var i skogen kom en bekant förbi och hämtade ett par säckar kanin hö. Hans växellåda havererar på min utfart och han fick ringa bärgaren.

Avatar Fallback

Re: Veckans haveri!!

ville65  
#837310 Smittsamt?

Avatar Fallback

Re: Veckans haveri!!

hfab  
#837311
svampbob skrev:I början på veckan kom en från forumet förbi och fick med sig lite järnskrot. Han hinner bara ett par kilometer innan växellådan havererar. Idag när jag var i skogen kom en bekant förbi och hämtade ett par säckar kanin hö. Hans växellåda havererar på min utfart och han fick ringa bärgaren.

Vilken tur att du berättar.
Hade tänkt hälsa på då jag ändå är i närheten.

Men nu törs jag inte 🥶

Användarvisningsbild

Re: Veckans haveri!!

svampbob  
#837348
hfab skrev:
svampbob skrev:I början på veckan kom en från forumet förbi och fick med sig lite järnskrot. Han hinner bara ett par kilometer innan växellådan havererar. Idag när jag var i skogen kom en bekant förbi och hämtade ett par säckar kanin hö. Hans växellåda havererar på min utfart och han fick ringa bärgaren.

Vilken tur att du berättar.
Hade tänkt hälsa på då jag ändå är i närheten.

Men nu törs jag inte 🥶


Det är bra att den avskräckande metoden har effekt 😎

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).