Skogsvagn (Huggarvagnar)

Nya Huggarvagnar från Weimer

26 inlägg 19980 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

johan n123  
#359148 ja det går att få med drift på dem lite större vagnarna (bor granne med weimer den riktiga alltså :surp: )men jag tycker att det är rejäla grejjor som håller men tänk på att köpa från rätt weimer och inte det estländska och om jag inte minns fel så har den esländska företaget fått byta namn :surp:

FTG
Användarvisningsbild

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

stegmaster  
#359202 Va jag vet (som sitter långt bort i Norge), så er det endast vagnsproduktionen som er tilbaka i Sverige sen 2014, medans kranerna fortfarandet tillverkas i Estland. :???:

Så här står på Weimars hemsida.
Citat:
Griplastarna tillverkas av ett väletablerat och professionellt företag i Estland.

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

80-90  
#359291 Ha haft min lite mera än en vecka nu !! Å den blev tillverkad här hos moder Svea !! Är förövrigt väldigt nöjd ! Än så länge

Användarvisningsbild

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

stegmaster  
#359360
80-90 skrev:Ha haft min lite mera än en vecka nu !! Å den blev tillverkad här hos moder Svea !! Är förövrigt väldigt nöjd ! Än så länge

Ok, då litar jag på dig. (går ut från att du sett kranproduktionen själv). :grin:

Då måste någon tipsa Weimer om at inte skriva sånt som detta på deras hemsida(sista meningen i citatet), för en helsvensk vagn/kran er nog mer prisvärd blant aktuella kjöpare.

citat.
Från 2014 tillverkas vagnarna i Sverige för att säkra kvalitet och leveranser. En ny fjärde generation 4G vagnar har tagits fram med starkare konstruktion och bättre egenskaper. Weimer har även utvecklat en ny generation 4G gripklor med utvecklad funktion och förbättrad kvalitet. Griplastarna tillverkas av ett väletablerat och professionellt företag i Estland.

Verkar som Oniar var företaget som tillverkadet deras kraner tidligare i Estland.
(Om man kollar lyftdiagrammet til Weimars kraner så står det Oniar på kranen :surp: )
http://oniar.eu/cranes/oniar-72/gallery

Sen verkar Weimar.ee fortfarandet finnas??? :o
http://www.weimer.ee/p-1/carriages

BTW. någon som vet hur man ser skillnaden på äkta weimer och dessa Estiska vagner???

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

80-90  
#359371 Kranen kan nog vara den som e på bilden :-BD men min vagn e inte lika som dom som bilderna visar !!

Användarvisningsbild

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

Erre  
#362762 För lite actionbilder här! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

80-90  
#362763 Det får försöka å ändra på !!!

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

80-90  
#364336
1452344010_image.jpeg
1452344026_image.jpeg
Ett par bilder

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

80-90  
#364658
1452419263_image.jpeg
Hade tänkt fortsätta hugga vindfall i dag men nej !!! Här i v Värmland snöar det så man ser nästan inte handen före sej !! Körde ett lass iallafall

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

80-90  
#364724
1452433827_image.jpeg
Snart fått hem all ved

Avatar Fallback

Re: Nya Huggarvagnar från Weimer

samek  
#365713 Hej!
Finns det någon som har erfarenhet av minsta Weimerkärran, alltså We-5:an 4G med We-4200. Vore bra att få lite referenser innan man köper en.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).